رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد گفت: از ۴۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد اجرای پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان مشهد فقط ۱۵۰ هزارهکتار مطالعه شده است.

انجام مطالعات آبخیزداری در ۱۵۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی، حسین محمدزاده اظهار کرد: از ۴۵۰ هزار هکتار اراضی مستعداجرای پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان مشهد فقط ۱۵۰ هزار هکتار مطالعه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد بیان کرد: این میزان مطالعات شامل بخش مرکزی شهرستان در ۱۱حوزه به مساحت۹۰ هزار هکتار انجام گرفته و حدود ۱۰۰ هزارهکتار دیگر نیازمند مطالعه است.

وی بیان کرد: درحوزه آبخیزبخش رضویه ۱۵ هزارهکتار مطالعه شده و بالغ بر ۱۲۰هزار هکتار دیگر باید مطالعه شود.

محمدزاده یادآور شد: در بخش احمدآباد نیز برای ۷ حوزه آبخیز در سطح ۴۵هزار هکتار مطالعه صورت پذیرفته و۴۰ هزارهکتار دیگر فاقد مطالعه است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مشهد ضمن تاکید برانجام مطالعات درحوزه آبخیز شهرمشهد برای ایمنی بیشتر و حفظ تاسیسات شهری و پیشگیری از وقوع سیلاب‌های مخرب افزود: با پیگیری‌های مجدانه و با اعتبارات ملی و استانی سال۱۴۰۲ در سه حوزه آبخیز خور بخش مرکزی درسطح ۲۰هزار هکتار، حوزه شهری ملک آباد بخش احمدآباد در سطح ۱۰هزار هکتار و حوزه قلعه پختوک بخش رضویه به مساحت ۱۵هزارهکتار جمعا با اعتباری معاد ل۱۰/۲۲۲(ده میلیارد و دویست و بیست و دو میلیون ریال) مصوب شده است.که در آن صورت میزان مطالعات در سطح حوزه‌های آبخیز شهرستان مشهد از ۱۵۰هزار هکتار به رقم ۱۹۵هزار هکتار افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.