عطوان با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین و رهبران و فرماندهان آن در برابر پروژه حاصل از نشست پاریس میان طرف‌های آمریکایی، صهیونیستی، قطری و مصری درباره آتش‌بس در نوار غزه موضع هوشمندانه‌ای اتخاذ کرده‌اند گفت، این پروژه در چارچوب فریبکاری‌های آمریکاست.

موضع هوشمندانه مقاومت فلسطین در برابر پروژه جدید آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم و تحلیلگر برجسته فلسطینی در امور منطقه و بین‌الملل در مقاله جدید خود که همانند چند مقاله قبلی در آن به موضوع مذاکرات پاریس میان طرف‌های آمریکایی، صهیونیستی، قطری و مصری درباره آتش‌بس در نوار غزه پرداخته شده است اعلام کرد، رهبری حماس در نوار غزه تاکنون از پاسخ به پیش نویس توافق آتش‌بسی که در نشست چهارجانبه میان مقامات اطلاعاتی مصر، قطر، اسرائیل و آمریکا در پاریس مطرح شد خودداری کرده است.

اقدام هوشمندانه مقاومت فلسطین در برابر پروژه جدید آمریکا

عطوان افزود، این توافق نه تنها تله‌ای برای آزادی اسرای صهیونیست است، بلکه گامی در جهت جمع‌آوری اطلاعات از مکان‌های حضور این اسرا و شبکه‌های تونلی حماس و نیز مقر گردان‌های القسام می‌باشد. بنابراین عدم پاسخ مقاومت به این پروژه، بیانگر درجه بالای آگاهی و تدبیر «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه و تیم فرماندهی او به ویژه ژنرال «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام است.

این نویسنده فلسطینی تاکید کرد، ما روز شنبه شاهد جنایت بزرگ رژیم اشغالگر در منطقه رفح واقع در جنوب نوار غزه بودیم و بعد از اینکه «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر گفت: «عناصر تروریستی را در رفح نابود خواهیم کرد»، سحرگاه شنبه جنایت‌های وحشیانه نیروهای صهیونیستی در رفح آغاز شد. آمارهای سازمان‌های حقوق بشری وابسته به سازمان ملل نشان می‌دهد که ۱۰۰ نفر در حمله اشغالگران به ۲ ساختمان پرجمعیت به شهادت رسیدند.

بر اساس این یادداشت، بارزترین هدف جنایت وحشیانه‌ای که ارتش اشغالگر شنبه در رفح انجام داد؛ جایی که ۱.۳ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و بیشتر آنها زن و کودک هستند، مجبور کردن آنها به ترک نوار غزه و رفتن به صحرای سیناست. یکی از فرزندان غزه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: «ما در برابر ۲ گزینه قرار داریم. گزینه اول این است که بمانیم و شهید شویم و گزینه دوم این است که از دیوار مرزی با مصر بالا برویم». به نظر می‌رسد که اولین گزینه برای مردم غزه محتمل‌تر باشد.

عطوان در ادامه به اظهارات یکی از مسئولان دفتر سازمان ملل در نوار غزه اشاره کرده که گفته بود«رفح مانند یک زودپز است که اگر گالانت بخواهد تهدیدات خود را ضد آن اجرا کند، منفجر خواهد شد و هزاران بی‌گناه را قربانی می‌کند».

این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد، یکی از برادران من و اکثر عموزادگان و بستگانم در رفح در کنار سایر مردم ما زندگی می‌کنند و یکی از آنها در تماس تلفنی به من گفت که همه مردم نوار غزه به دلیل کمبود شدید کمک‌های بشردوستانه و اتمام ذخایر آنروا (آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی) در قحطی بی‌سابقه‌ای به سر می‌برند. فصل سرما، باد و طوفان و باران‌های شدید و سرمای زیاد نیز این درد و رنج مردم را چند برابر کرده است.

مقاومت هرگز در تله دشمن نمی‌افتد

در ادامه این مقاله آمده است، فریبکاری ویژگی اصلی سران سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر است که به ساکنان شمال غزه گفته بودند به سمت جنوب یعنی رفح یا خان یونس و اردوگاه‌های مرکزی بروید؛ زیرا این مناطق امن هستند و در غیر این صورت کشته خواهید شد. سوال ما این است که چگونه می‌توان با کسانی با این درجه از توحش و درندگی همزیستی کرد؟ آنها می‌خواهند با حمایت آمریکا و اروپا، مردم فلسطین را محو و نابود کنند. همه این کشورهایی که در کشتار مردم فلسطین به صهیونیست‌ها کمک می‌کنند همان طرف‌هایی هستند که برای ما درباره صلح، ارزش‌های عدالت و حقوق بشر و همزیستی مسالمت‌آمیز نطق می‌کنند!

عبدالباری عطوان تصریح کرد، گردان‌های القسام هرگز تسلیم نخواهند شد و فرماندهان آن و سایر رهبران مقاومت هرگز هیچ توافق مسموم و فریبنده‌ای را برای تبادل اسرا نخواهند پذیرفت؛ معامله‌ای که مقدمه‌ای برای حمله بعدی به نوار غزه خواهد بود. شاید عدم پاسخ مقاومت به این پیشنهاد (توافق پاریس) سیلی محکمی به صورت دولت آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور باشد که با هدف بازاریابی برای این پروژه، توری به کشورهای عربی آغاز کرده بود.

در پایان این یادداشت تاکید شده است، از جمله بارزترین دروغ‌های آمریکا در این زمینه باید به ادعای این کشور در حمایت از تشکیل کشور فلسطین اشاره کنیم که روی ورق باقی خواهد ماند و شاید اعلام نمایشی آن منجر به عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم اشغالگر شود که همچون جایزه‌ای برای این رژیم خواهد بود. در پایان تاکید می‌کنیم که مردم ما در نوار غزه هرگز رفح را به مقصد صحرای سینا ترک نخواهند کرد و شهادت و دفن شدن در خاک پاک سرزمین خود را انتخاب می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.