رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان، جان باختن چهار عضو یک خانواده در شهرستان علی‌آبادکتول را تأیید کرد و گفت: طی ۱۰ ماه گذشته، ۱۳۰ گلستانی بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن مسموم شده‌اند.

مرگ خاموش ۴ نفر در علی‌آبادکتول/ مسمومیت ۱۳۰ گلستانی با مونوکسیدکربن

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد مقسمی با بیان اینکه حوالی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ تماسی با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث برقرار و خبر مسمومیت اعضای یک خانواده بر اثر گاز مونوکسیدکربن در شهرستان علی‌آبادکتول گزارش شد، اظهار کرد: پس از این تماس تیم‌ها و آمبولانس‌های مرکز اورژانس به محل اعزام شدند.

وی با تأکید بر اینکه در پی این حادثه چهار نفر «پدر و مادر و فرزند و یک خانم مسن» از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند، ادامه داد: یک کودک ۸ ساله که در آن خانه بود، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماه نخست سال‌جاری ۱۳۰ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان گلستان نیز داشته‌ایم که برای درمان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نیز ۱۸۲ مورد مسمومیت با این گاز نیز ثبت شده است.

وی گرمای هوا و کاهش روزهای سرد فصول و آگاهی شهروندان در خصوص رعایت نکات ایمنی را از دلایل کاهش مسمومیت با این نوع گاز عنوان کرد و گفت: استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، نصب غیر صحیح دودکش بخاری‌ها و روشن کردن گاز برای تأمین گرمای خانه، عمده دلایل وقوع این حادثه ناگوار است.

مرگ خاموش ۴ نفر در علی‌آبادکتول/ مسمومیت ۱۳۰ گلستانی با مونوکسیدکربن

مقسمی، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث را اصلی‌ترین منبع ارائه آمار مصدومان و مسمومان و پزشکی قانونی را اصلی‌ترین منبع دریافت آمار جان باختگان برشمرد و تصریح کرد: مرجع رسیدگی به هرگونه فوتی، پزشکی قانونی بوده که آمار ارائه شده از این طریق دقیق‌تر و کامل‌تر است.

کاهش جان باختگان گلستانی با مونوکسیدکربن در ۳ فصل نخست سال

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان با تأکید بر اینکه در فصول بهار، تابستان و پاییز ۱۴۰۲، دو مورد «یک نفر مرد و یک نفر زن» گازگرفتگی منجر به فوت در استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴ مورد «سه مرد و یک زن» بوده است.

حسین زارعی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن، یادآور شد: در حال حاضر، گزارش دی و بهمن ماه سال جاری به پزشکی قانونی استان ارسال و یا جمع بندی نشده و به محض دریافت و یا تکمیل گزارش، موارد از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.