مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: مصرف گاز خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش بیش از ۳۰ میلیون مترمکعبی به ۶۴۲ میلیون مترمکعب رسید که بالاترین حجم مصرف بخش خانگی و تجاری از ابتدای امسال تاکنون است.

مصرف گاز به ۶۴۲ میلیون متر مکعب در روز رسید

به گزارش قدس آنلاین، سعید عقلی پیرامون مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته در کشور توضیح داد: مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده طی ۲۴ گذشته (شنبه ۱۴ بهمن‌ ماه) به ۶۴۲ میلیون مترمکعب رسید که بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب بیشتر از حجم مصرف در روز پیش از آن است.

وی درباره حجم مصرف گاز در استان‌های مختلف گفت: مطابق روزهای گذشته براساس دسته‌بندی اقلیم‌ها، به ترتیب استان‌های آذربایجان غربی در اقلیم یک، استان کردستان در اقلیم ۲ و استان تهران در اقلیم ۳ بیشترین حجم مصرف را ثبت کرده‌اند.

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور با بیان اینکه مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده بیش از ۷۰ درصد کل گاز تولیدی کشور است، گفت: مطابق گزارش‌های هواشناسی طی ۲۴ ساعت گذشته در ۷۰ درصد از مناطق کشور دمای هوا بین ۳ تا منفی ۳ درجه ثبت شده است و در این شرایط با همدلی هموطنان و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در بخش‌های مختلف صنعت گاز، شبکه پایدار و بدون مشکل در حال خدمت‌رسانی است.

عقلی با تأکید بر اینکه نخستین گام برای بهره‌مندی همه مشترکان از نعمت گاز در ایام سرد سال، همدلی هموطنان در نقاط مختلف کشور است، یادآور شد: شرط عبوری آرام از ایام سرد سال مدیریت مصرف گاز در همه بخش‌هاست و از هموطنان درخواست می‌کنیم تا با مدیریت مصرف انرژی، از طریق استفاده از تجهیزات گرمایشی با بازده بالا، رعایت دمای مناسب محیط و جلوگیری از هدررفت انرژی به‌ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری، به حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.