مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از افتتاح یا کلنگ‌زنی ۱۶ پروژه عمرانی توسط این شرکت به مناسبت دهه فجر خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۶ پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی، جعفر فرشچی طوسی با تبریک فرار رسیدن دهه مبارک فجر و گرامیداشت این ایام اظهار کرد: این پروژه‌ها در حوزه تصفیه‌خانه و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب، شبکه فشار متوسط، احداث مخزن و خط انتقال، دیوار ساحلی و ساماندهی مسیل، زیرسازی، جدول‌گذاری، آسفالت و ... است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اعتبارات هزینه شده جهت اجرای این پروژه‌ها قابل افتتاح را از محل اعتبارات استانی به میزان ۸ درصد، ملی به میزان ۱۰ درصد و داخلی به میزان ۸۲ درصد از کل اعتبارات عنوان کرد و گفت: در مجموع برای اجرای این پروژه‌ها مبلغی بالغ بر ۱۴۰هزار و ۲۶۶ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات ملی جهت اجرای این پروژه‌ها ۱۴ هزار و ۶۳۸ میلیون تومان بوده، تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۵۵۵ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۱۴ هزار و ۷۳ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی ( از محل واگذاری  زمین در شهرکها و نواحی صنعتی) هزینه شده است.

فرشچی طوسی خاطرنشان کرد: یک پروژه اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب با عقد قراداد ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیون تومانی در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی و الباقی پروژه‌ها با ۱۰۰ درصد پیشرفت در این ایام مبارک افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: موضوع مهمی که سال گذشته در استان با آن مواجه بودیم، کمبود زمین برای واحدهای صنعتی متقاضی بود که با کمک دستگاه‌های اجرایی و نظارتی توانستیم شهرک صنعتی رضوی (مشهد ۵) را در مشهد راه‌اندازی کنیم. این شهرک در حال حاضر بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور بوده و امیدواریم با توسعه‌های زیر ساختی آتی به بزرگترین شهرک صنعتی کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌ها توانستیم ۷ قرارداد جهت ایجاد پست برق منعقد کنیم تا نیازهای برقی شهرک‌های صنعتی نیز مرتفع شود. برای تامین گاز نیز با شرکت گاز مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم بحث تامین گاز برای واحدهای صنعتی را به صورت کامل و دائم برطرف کنیم. 

فرشچی طوسی با بیان اینکه در خصوص قطعی‌های برق در استان تمهیدات خوبی انجام شده تا حداقل قطعی برق و گاز را در شهرک‌های صنعتی داشته باشیم، اظهار کرد: پنج نقطه برای سرمایه‌گذاران تولید انرژی تجدیدپذیر مشخص شده، همچنین طبق مصوبه استانی قرار بر این است که شهرک صنعتی تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر در محور شهرک مشهد (کلات) ایجاد و در کنار این شهرک، شهرک‌های صنعتی دیگری که زمین آن‌ها قابل استفاده برای تولید انرژی تجدیدپذیر است، در اختیار سرمایه‌گذاران برای تولید انرژی برق قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.