یک منبع دولت ژاپن امروز دوشنبه مدعی شد در پی حملات سایبری چین به وزارت خارجه ژاپن در سال ۲۰۲۰ اطلاعات محرمانه دیپلماتیک ژاپن درز کرده است.

ادعای ژاپن درباره درز اطلاعات محرمانه دیپلماتیک در پی حملات سایبری چین

به گزارش قدس آنلاین، این منبع گفت ژاپن حمله گسترده و انتشار تلگرام‌های دیپلماتیک را در دوره شینزو آبه، نخست‌وزیر وقت، شناسایی کرده است، اما ماهیت اطلاعات فاش شده هنوز ناشناخته است.

این منبع گفت توکیو و واشنگتن در پی افشای تلگرام‌های دیپلماتیک که اسناد بسیار محرمانه‌ای هستند که روزانه بین وزارتخانه و نمایندگی‌های دیپلماتیک خارج از کشور مبادله می‌شوند، درباره اقدامات متقابل گفت‌وگو کردند.

به گفته وی، تلگرام‌های دیپلماتیک از طریق یک شبکه خصوصی مجازی با پروتکل اینترنت رمزگذاری شده یا IP-VPN ارسال شده است. از این نوع شبکه برای انتقال داده‌های حساس استفاده می‌شود.

یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد کابینه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت دولت فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، دسترسی به اطلاعات محرمانه وزارت خارجه از طریق حملات سایبری را تایید نکرده است.

هایاشی، سخنگوی ارشد دولت ژاپن، افزود: این وزارتخانه اقدامات معمول برای حفظ و تقویت امنیت سایبری را انجام داده است.

بنا به گزارش کیودو نیوز، ژاپن در توسعه دفاع امنیت سایبری خود از دیگر کشورهای توسعه یافته عقب مانده است و این امر به نگرانی شدید متحد امنیتی نزدیکش آمریکا منجر شده است. واشنگتن از توکیو خواسته است قابلیت‌های امنیت سایبری خود را بهبود بخشد.

ژاپن در چارچوب راهبرد امنیت ملی خود که اخیراً به روز شده، متعهد شده است یک استراتژی «دفاع سایبری فعال» برای از بین بردن احتمال حملات سایبری جدی که می‌تواند «امنیت ملی و زیرساخت‌های حیاتی» را تهدید کند، ایجاد کند.

اما لایحه‌هایی برای اجرای رویکرد فعال‌تر در دفاع سایبری به مجلس ارائه نشده است زیرا بحث‌ها در این مورد متوقف شده و نگرانی‌هایی وجود دارد که چنین اقدامی می‌تواند ضمانت قانون اساسی کشور در مورد مخفی بودن ارتباطات را نقض کند.

گفته می‌شود آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن نیز احتمالاً سال گذشته هدف حمله قرار گرفته است، اما هیچ اطلاعات حساسی در مورد موشک‌ها یا ماهواره‌ها در منابع درزکرده وجود نداشته است.

مرکز ملی آمادگی حوادث و استراتژی امنیت سایبری دولت ژاپن در ماه مرداد اعلام کرد نشانی‌های ایمیل و برخی از اطلاعات ممکن است در نتیجه دسترسی غیرمجاز خارجی به بیرون درز کرده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.