وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل خط ریلی بندر راهبردی چابهار به زاهدان، شرق کشور را تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی کرده است.

وزیر راه و شهرسازی: شرق کشور تبدیل به کارگاه سازندگی ریلی شده است

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد بذرپاش امروز دوشنبه در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی افزود: در حدود یک سال گذشته چند پروژه بزرگ زیرساختی صنعت ریلی به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان داشت برخی از این پروژه‌ها سال‌های سال بر زمین مانده بود و جا دارد از وزرای سابق مدیران و کارگران از گذشته تاکنون در بهره‌برداری از این پروژه‌ها تشکر کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: بهره‌برداری از خط ریلی همدان- سنندج یکی از این پروژه‌ها بود که استان کردستان و سنندج را از بن‌بست ریلی خارج کرد و بدون شک توسعه اقتصادی این استان را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال‌های آینده با کردستان متفاوت‌تری نسبت به گذشته مواجه خواهیم بود، زیرا هم نقش کریدور شرقی- غربی را ایفا خواهد کرد و هم در تکمیل زنجیره‌های کریدوری ریلی کل کشور موثر خواهد افتاد.

بذرپاش به بهره‌برداری از پروژه ریلی بستان آباد- تبریز پس از سال‌ها اشاره کرد و گفت: این مهم اتفاق بزرگی در غرب کشور است که هم کارکرد منطقه‌ای و هم کارکرد کریدوری برای اتصال شرق به غرب کشور به همراه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی به دو خطه شدن ریل اندیمشک اهواز و اضافه شدن دو برابری ظرفیت آن اشاره کرد و اظهار داشت: مسیر ریلی رشت- کاسپین که اتصال دریای جنوب به دریای شمال است تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛  امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن) و در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی وارد شد.

در این مراسم که «سید میعاد صالحی» مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و "کمال هادیانفر" معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، تعداد ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده شامل لوکوموتیو، واگن‌های باری و مسافری به شبکه ریلی وارد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.