عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ایجاد کارگروه تولید بار اول در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند شرایط بهتری را برای فروش محصولات شرکت های دانش بنیان فراهم کند. با رفع موانع پیش‌روی فروش دانش بنیان ها به فروش تولیدات بار اول رونق بخشیده خواهد شد.

با رفع موانع پیش‌روی فروش دانش بنیان‌ها به فروش تولیدات بار اول رونق بخشیده خواهد شد

مهرداد گودرزوند چگینی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم و مناقصات طولانی مدت در این بخش،گفت: امروز رویکرد پیشرفت و توسعه هر کشور به نوع تولید آن کشور باز می گردد.

وی افزود: هر چه قدر ما بتوانیم شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان در کشور را ارتقا دهیم، قطعا هزینه تمام شده کالایی که از طریق شرکت های دانش بنیان تولید می شود، کاهش پیدا خواهد کرد و کالاهایی تولید خواهد شد که بتواند مشکلات مردم در بخش های مختلف را برطرف کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: یکی از وظایف مجلس در قانون گذاری و همچنین در دولت و بخش اجرا این است که ما شرایطی را فراهم کنیم که شرکت های دانش بنیان به راحتی بتوانند هم تولید داشته و هم تولیداتشأن را به فروش برسانند.

 وی با بیان اینکه باید به فروش تولید بار اول محصولات شرکت های دانش بنیان کمک شود، ادامه داد: حتما کمک به فروش تولید بار اول شرکت های دانش بنیان می تواند انگیزه لازم را به این شرکت ها جهت فعالیت های بعدی تزریق کند.

گودرزوند چگینی بیان کرد: حتما این اقدام می تواند شرکت های دانش بنیان را تشویق به تولید انبوه محصولات خود کند.

وی با بیان اینکه موفقیت شرکت های دانش بنیان در گرو رفع بروکراسی اداری  و مزاحم است، بیان کرد: البته در همه جای دنیا هم رسم بر این است که تولیدات داخلی را بر تولیدات خارجی ارجحیت دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اولویت دهی به تولیدات داخلی حائز چند مولفه است ، گفت: نخست اینکه تولید داخل باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد و بتواند در یک شرایط حداقل رقابتی با آن کالا قرار بگیرد.

وی بیان کرد : فرآیندهای فروش محصولات دانش بنیان باید به گونه ای تسهیل شود که این شرکت ها بتوانند به راحتی کالاهای خود را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرآیندها در زمینه خرید محصولات شرکت های خارجی باید سنگین تر شود،ادامه داد: از سوی دیگر محصولاتی که در داخل تولید می شوند، حتما خدمات پس از فروش و ضمانت بالایی دارند.

گودرزوند چگینی بیان کرد: بنابراین همه ما باید کمک کنیم که فرایند خرید تولید بار اول  محصولات شرکت های دانش بنیان فراهم شود. از این رو ایجاد کارگروه تولید بار اول در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند شرایط بهتری را برای فروش محصولات شرکت های دانش بنیان فراهم کند. با رفع موانع پیش‌روی فروش دانش بنیان ها به فروش تولیدات بار اول رونق بخشیده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.