به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر باب الحوائج(ع)، بارگاه ملکوتی رضوی در سوگ این امام همام سیاهپوش شد.

بارگاه ملکوتی رضوی در سوگ باب‌الحوائج(ع) سیاهپوش شد

به گزارش آستان نیوز، در آستانه سالروز بیست و پنجم ماه رجب؛ سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و پدر بزرگوار حضرت رضا(ع)، به همت خادمان آستان قدس رضوی گوشه و کنار این سرای قدسی با نصب پرچم و کتیبه‌های مشکی، رنگ و بوی ماتم و عزا به خود گرفته است.

در این راستا، دو کتیبه بزرگ مشکی بر بلندای ایوان صحن‌های انقلاب اسلامی و گوهرشاد نصب شد که بر روی آن‌ها عبارت‌های مناسبتی مرتبط همچون «یا باب الحوائج» نقش بسته است.

همچنین با نصب کتیبه‌های مشکی دیواری در صحن‌های مختلف مرکزی و پیرامونی و سیاهپوشی ارتفاعات نظیر دور گلدسته‌ ایوان طلا، ساعت صحن آزادی، سقاخانه‌های صحن‌های انقلاب و جمهوری و نقاره‌خانه، حال و هوای عزاداری حرم مطهر در نظر زائرین و مجاورین دوچندان شده است. به این مناسبت پرچم‌های مشکی نیز در میانه صحن بزرگ پیامبر اعظم(ص) قابل رؤیت است.

چایخانه‌های حضرت رضا(ع) نیز با مشارکت موکب‌های خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای و سایر اقلام متبرک همچون دمنوش در این ایام پذیرای ارادتمندان حضرت رضا(ع) هستند.

سایر بخش‌ها و دفاتر خدمت‌رسان حرم مطهر نیز با اتخاذ پیش‌بینی‌های لازم آماده میزبانی از خیل پرشور محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند که برای شرکت در مراسم‌های عزاداری این ایام به صحن و سرای رضوی مشرف می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.