معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: دو هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برای تقویت و توسعه بخش‌های آب و فاضلاب تربت حیدریه در دست اجرا و بهره برداری قرار دارد.

توسعه زیر ساخت‌های آب تربت حیدریه با بیش از ۲ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش قدس خراسان به نقل از آب و فاضلاب خراسان رضوی، مهدی جهان طلب عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: دو هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برای تقویت و توسعه بخش‌های آب و فاضلاب تربت حیدریه در دست اجرا و بهره برداری قرار دارد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال از این رقم برای تأمین، انتقال و توزیع آب و هزار میلیارد ریال برای افزایش ظرفیت توان تصفیه فاضلاب شهرستان هزینه و ۱۰۰ میلیارد ریال هم افتتاح پروژه‌های دهه فجر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه تأمین آب شرب این شهر تا سال ۱۴۲۰ تدوین شده است از تربت حیدریه به عنوان یکی از شهرهای دارای چالش آب شرب در استان نام برد و با هشدار نسبت به کاهش نزولات آسمانی و افزایش عمق چاه‌های منطقه هشدار داد و افزود: آب یک محصول استراتژیک است که بر خلاف گاز و برق امکان انتقال از دیگر نقاط را ندارد و بایستی در مناطقی که مشترکان ساکن هستند تأمین شود لذا مدیریت و رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان و روستاییان و مدیریت توقعات و تقاضا یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

جهان طلب افزود: آب و فاضلاب استان برای هر شهروند روستایی در برخی مقاطع از سال ۳۰۱ لیتر و شهری ۲۷۶ لیتر آب تولید کرده است در حالی که الگوی مصرف در حوزه شهر ۲۰۰ و روستا ۱۷۰ لیتر است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از جمله اهداف آب و فاضلاب را هوشمندسازی شبکه و نصب کنتورهای هوشمند اعلام و تاکید کرد: برای رفع مشکل آب شرب و عدم تکرار تجربه‌های تلخ گذشته لازم است همه سازمان‌ها و اقشار مختلف مردم وارد میدان شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.