وزارت بهداشت غزه از ارسال برخی داروهای بی‌مصرف ‌به این منطقه انتقاد و تصریح کرد که عده‌ای تلاش دارند غزه را به انبار داروهایی تبدیل کنند که نیازی به آن ندارند.

انتقاد وزارت بهداشت غزه از ارسال داروهای بی‌مصرف به این باریکه

به گزارش قدس آنلاین، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه از ادامه ناتوانی و فروپاشی سیستم بهداشتی غزه بعد از خارج شدن ۳۰ بیمارستان این منطقه از مدار خدمت رسانی خبر داد.

وی در عین حال تصریح کرد که بسیاری از کمک‌های پزشکی که وارد غزه می‌شود، داروهای مربوط به کرونا است که در حال حاضر مردم غزه نیازی به آن ندارند. نیاز مبرم مردم این منطقه خارج کردن حدود ۷ هزار مجروح با جراحت‌های وخیم از این منطقه است تا برای مداوا به خارج از این منطقه جنگ زده بروند.

القدره تصریح کرد که برخی تلاش دارند غزه را به انباری برای داروهایی تبدیل کنند که نیازی به آن ندارند و تحت عنوان کمک‌های بهداشتی و پزشکی آنها را وارد غزه می‌کنند.

آژانس کودکان سازمان ملل روز یکشنبه بار دیگر به اوضاع وخیم کودکان در غزه اشاره و اعلام کرد که ۶۱۰ هزار کودک در غزه در خیابان‌ها زندگی می‌کنند.

یونیسف اعلام کرد: حدود ۱.۳ میلیون نفر که شامل ۶۱۰ هزار کودک می‌شود در خیابان‌ها و جاده‌ها در شهر رفح جنوبی در باریکه غزه زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر سازمان آنروا (آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد) نیز اعلام کرد که فلسطینی‌ها در بحبوحه حمله مرگبار رژیم اسراییل به نوار غزه، دسترسی بسیار محدودی به آب آشامیدنی سالم دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.