نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت:۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح ریزگردهای سرخس شوخی است، دو پروژه سد شوریده و جاده مشهد به سرخس در شهرستان با ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

۱۰۰ میلیارد تومان برای ریزگردهای سرخس یک شوخی است

به گزارش قدس خراسان، احسان قاضی زاده هاشمی صبح امروز در هجدهمین جلسه ستاد ملی گرد و غبار اظهار کرد: جمعیت این روستا ها با شدت کاهش پیدا کرده و نصف تا یک سوم در دو سال اخیر کوچ کرده اند.

وی گفت: مردم اگر بمانند بخش دیگر مردم هم خواهند رفت چون شرایط قابل زیست نیست الان هر ماه در تابستان و زمستان چهار تا پنج روز شاهد پدیده گرد و غبار هستیم که اثراتی مانند افزایش تصادفات جاده ای و تعطیلی مدارس و....دارد.

نماینده سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: ما نیاز به کار اورژانسی داریم، طرحی که مشاور در نظر گرفته شاید در پنج یا ده سال آینده جواب دهد اما آن موقع دیگر جمعیتی اینجا نمانده است، اما باید اورژانسی دو کار شود یکی مالچ پاشی مانند کاری که در مناطق دیگر مانند خوزستان انجام شد و دیگری حفاظت از تاغرارهاست، خیلی از تاغ ها اینجا به سرقت می‌رود که برای حفاظت هم نیاز به بودجه دارد و باید مشارکت مردمی را نیز در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح شوخی است، دو پروژه سد شوریده و جاده مشهد به سرخس در شهرستان با ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

قاضی زاده هاشمی گفت: تامین اعتبار باید از منابعی مانند سازمان برنامه و بودجه، بانکها، نفت و گاز و مولد سازی در قالب مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری باید بودجه تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.