سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا مخالف هرگونه جابجایی اجباری فلسطینی ها از غزه بوده و متعهد به ایجاد کشور فلسطینی است.

آمریکا: مخالف جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه هستیم؛به ایجاد کشور فلسطینی متعهدیم

به گزارش قدس آنلاین متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی درباره دیدار وزیر خارجه این کشور که در سفری منطقه ای به سر می برد با رئیس جمهور مصر گفت: بلینکن در این دیدار، بر مخالفت با هرگونه جابجایی اجباری فلسطینیان از غزه و تعهد آمریکا به ایجاد یک کشور فلسطینی که صلح و امنیت را برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها به طور یکسان تأمین می کند، تاکید کرد.

او افزود: بلینکن امروز در قاهره با عبدالفتاح السیسی دیدار و درباره تلاش‌های جاری برای آزادی همه گروگان‌ها از سوی حماس گفتگو کردند. وزیر امور خارجه آمریکا از نقش مصر در تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه به فلسطینیان در غزه قدردانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن و السیسی همچنین در مورد اهداف مشترک برای ثبات و رفاه منطقه، از جمله توقف حملات حوثی ها (انصارالله یمن) به کشتی های تجاری در دریای سرخ، گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که در دیدار روز سه‌شنبه با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر، درباره نیاز به ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه و توافق آتش‌بس احتمالی صحبت کرده است.

بلینکن در پستی در شبکه‌ اجتماعی ایکس نوشت: «من با السیسی، رئیس‌جمهور مصر در قاهره دیدار کردم تا درباره تلاش‌هایمان برای افزایش کمک‌های حیاتی برای غزه و تضمین آزادی همه گروگان‌ها صحبت کنم. ما همچنین اهداف مشترک ثبات منطقه‌ای، از جمله توقف تهدیدات حوثی‌ها علیه امنیت دریای سرخ را مورد بحث قرار دادیم.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.