دولت آمریکا به همراه متحدانش در ناتو امیدوار است ظرف چند هفته آتی تفاهمات جدیدی را اعلام کند که به تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله پایان می‌دهد.

دولت بایدن امیدوار به آتش‌بس میان تل‌آویو و حزب‌الله ظرف چند هفته آینده است

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس آنچه روزنامه جروزالم پست گزارش داد مقامات ارشد صهیونیست و یک منبع آگاه نزدیک فاش کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امیدوار است به همراه متحدانش در ناتو (فرانسه، بریتانیا، آلمان و ایتالیا) ظرف چند هفته آینده تفاهمات جدیدی را اعلام کند که به جنگ بین اشغالگران و حزب‌الله پایان می‌دهد و آرامش را به شمال باز می گرداند.

هدف اصلی دولت بایدن از هفت اکتبر در ظاهر جلوگیری از جنگ گسترده بین اشغالگران و حزب‌الله و جلوگیری از گسترش جنگ غزه به سایر کشورهای خاورمیانه بوده است.

بایدن پرونده تل‌آویو و لبنان را به مشاور نزدیک خود، آموس هوکشتاین که مذاکراتی را بین رژیم صهیونیستی و لبنان در مورد توافقنامه مرزهای دریایی امضا شده در اکتبر ۲۰۲۲ انجام داد، سپرد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت که ایالات متحده امیدوار است که توافق تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس به کاهش درگیری‌ها در غزه منجر شود و به آرامش در مرزهای شمالی کمک کند، اما آمریکا آماده است تفاهم جدید بین اسرائیل و لبنان را حتی اگر آن اتفاق نیفتد، اعلام کند.

اما عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان مخالفت بیروت را با پیشنهادی مبنی بر اینکه حزب‌الله بدون اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ باید از مرزهای جنوبی عقب‌نشینی کند،‌ ابراز داشت.

این امر پس از آن است که رسانه‌های عبری گزارش دادند که انتظار می‌رود تل‌آویو موافقت کند در چارچوب بخشی از تماس‌ها با آموس هوکشتاین، حزب‌الله بین هشت تا ۱۲ کیلومتر از مرز به سمت شمال دور شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.