رئیس‌جمهوری ونزوئلا هشدار داد، رسانه‌های آمریکایی، کارزاری با هدف ایجاد یک «روایت دستکاری‌شده» علیه وی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را هدایت می‌کنند.

هشدار رئیس‌جمهوری ونزوئلا درباره تحریف رسانه‌ای آمریکا در آستانه انتخابات

به گزارش قدس آنلاین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه تلویزیونی خود با عنوان «با مادورو پلاس» (+Con Maduro)، رسانه‌های آمریکایی را به دستکاری و تحریف سخنان او برای ایجاد روایتی نادرست در آستانه انتخابات آتی متهم کرد و گفت: در ونزوئلا ما راه‌هایی برای دفاع از خود و گفتن حقایق خود داریم، اما نه در جهان.

وی با تاکید بر اینکه اگر فردی اخبار دستکاری شده را از این منابع در کشورهای دیگر بخواند، دید اشتباهی نسبت به واقعیت سیاسی ونزوئلا خواهد داشت، گفت: این گونه است که آن‌ها روایت دستکاری‌شده را می سازند.

مادورو به صراحت گفت که «امپریالیسم»، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و مخالفان راست‌گرا می‌دانند که «در انتخابات ۲۰۲۴ در ونزوئلا شکست خورده‌اند» و به همین دلیل است که عملیات دستکاری و تحریف را آغاز کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با اشاره به سخنان یکشنبه گذشته خود در جمع هوادارانش در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، درباره «بیش از ۱۰۰ توطئه و سوء قصد»، تیترهای برخی رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار داد.

مادورو گفت: آن‌ها در دنیا شروع کردند به گفتن اینکه «مادورو اعلام کرد با هر کاری در انتخابات پیروز می‌شود». وی افزود: من هرگز، هرگز این را نگفتم.

مادورو به خبرگزاری آسوشیتد پرس که مقر آن در نیویورک و متعلق به سیا است و برای منافع ایالات متحده کار می‌کند، اشاره و همچنین تصریح کرد اولین رسانه ای که تیتر آسوشیتد پرس را منتشر کرد صدای آمریکا (VOA) بود.

نیکلاس مادورو در جریان مراسم گرامی‌داشت سی‌ودومین سالگرد شورش نظامی- مدنی تحت هدایت هوگو چاوز رهبر فقید ونزوئلا که در کاراکاس پایتخت این کشور برگزار شد، گفت: مردم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سازماندهی شده‌اند؛ تیم مردم پیروز خواهد شد.

وی از مردم کشورش خواست «آرامش، اعصاب پولادین و حداکثر وحدت و بسیج نظامی» خود در برابر هر گونه اقدام امپریالیستی یا الیگارشی را حفظ کنند.

مادورو با بیان اینکه مردم ونزوئلا با تکیه بر هرگونه راهکاری، در نهایت پیروز می‌شوند، ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان را به‌دلیل درس نگرفتن و تلاش برای ترویج خشونت سرزنش کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.