دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله مبارزه مردم ایران برای آزادی و استقلال که از زمان امیرکبیر آغاز شد بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، امتداد مبعث و لبیکی بر اسلام و قرآن است.

محسن رضایی: انقلاب اسلامی حسن ختام ۱۰۰ سال مبارزه ملت ایران بود

به گزارش قدس آنلاین، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد حضور یافت.

وی با تبریک عید بزرگ مبعث و عید فجر انقلاب بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، امتداد مبعث و لبیکی بر اسلام و قرآن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری دشمنی‌های نظام سلطه حتی قبل از انقلاب اسلامی با مردم ایران، خاطرنشان کرد: با بررسی تاریخ متوجه می‌شویم که حتی پیش از انقلاب هم آمریکا و انگلیس با ساخت جاده از چابهار به جلفا مخالف بودند، چرا که این کریدور ترانزیتی می‌تواند در خلال زنجیره تجارت منفعت فراوانی برای کشور داشته باشد.

رضایی با اشاره به دشمنی سلطه‌گران با انقلاب اسلامی  اظهار داشت: آن‌ها اولا می‌ترسند که انقلاب اسلامی الگویی ضد سلطه‌گران برای سایر کشورهای جهان شود و ثانیا از ایجاد پیوند اقتصادی و تجاری ایران با ۲۵ کشور اطراف خود که ۵۰۰ میلیون جمعیت را شامل می‌شود و ایضا قلب تپنده نفت جهان هستند، وحشت دارند و از صنعتی شدن این منطقه که نتیجه آن عدم خروج و صادرات نفت به دلیل مصرف خود این کشورها خواهد بود، واهمه دارند.

وی دشمنی سلطه‌گرانی چون آمریکا و انگلیس را مربوط به امروز و انقلاب اسلامی ندانست و پیشینه این دشمنی را ۲۰۰ سال عنوان کرد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله مبارزه مردم ایران برای آزادی و استقلال که از زمان امیرکبیر آغاز شد بیان کرد: تمام مبارزات در این مدت یا شکست خورد و یا به پیروزهایی ناپایدار و موقت رسید تا اینکه بزرگمردی چون امام خمینی برخاست و با اینکه از ابتدای انقلاب توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تحریم‌های بی‌سابقه بر ایران تحمیل شد، اما اینبار مردم ایستادند و انشاالله در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم با وجود سختی ها و فشارهای اقتصادی نشان خواهند داد که برای آینده روشن ایران پای کار می‌آیند.

رضایی با بیان اینکه آمریکا امروز به این نتیجه رسیده است که تنها با نقش‌آفرینی و همکاری با ایران است که می‌توان امنیت منطقه را تامین کرد افزود: آن‌ها بسیار دیر به این نتیجه رسیده‌اند و فرصت سوزی بسیاری کردند و باید بدانند که غرب آسیا پس از جنگ غزه دیگر مانند گذشته نخواهد بود.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان با اظهار امیدواری به آینده روشن کشور خاطرنشان کرد: در این راه کسانی که صرفا به فکر منافع و جایگاه شخصی خود هستند تضعیف کننده راه پر امید پیشرفت کشورند و باید از نفوذ اینچنین افراد جلوگیری کرد.

در پایان، محسن رضایی با بیان اطلاع از زحمات طاقت فرسا و سخت ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان میزبان این برنامه، از مبارزان عرصه مبارزه با مواد مخدر و سردار اسکندر مومنی تقدیر و تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.