فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در پیام‌های جداگانه به مناسبت روز نیروی هوایی، آورده‌اند: نیروی هوایی ارتش، نقش بسیار مهمی در تضمین امنیت کشور داشته و همواره به دفاع از تمامیت ارضی و امنیت ملی می‌اندیشد.

فرماندهان ارتش: «نهاجا» همواره به دفاع از امنیت ارضی و ملی می‌اندیشد

به گزارش قدس آنلاین فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در پیام‌های جداگانه به مناسبت روز نیروی هوایی، آورده‌اند: نیروی هوایی ارتش، نقش بسیار مهمی در تضمین امنیت کشور داشته و همواره به دفاع از تمامیت ارضی و امنیت ملی می‌اندشد.

در پیام امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش آمده است: نوزدهم بهمن ماه؛ سالروز پیمان و بیعت تاریخی کارکنان ولایی و با بصیرت نیروی هوایی ارتش با امام و امت خداجوی و پا خاسته علیه طاغوت حماسه عظیم را در تاریخ این مرز و بوم به یادگار گذاشت.

در ادامه این پیام تاکید شده است: افتخاری که با پیشتازی در پیوستن به انقلاب، همراه شدن با صفوف مردم و بیعت با امام عظیم‌الشان انقلاب در کارنامه نیروی هوایی می‌درخشد. بی تردید حرکت متهوارنه نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ نشان سرافرازی همه ارتشیان است و نه تنها در خاطر نسل انقلاب بلکه در اذهان نسل های آتی این کشور نیز همیشه به عنوان یک حماسه جاویدان متجلی و منور خواهد بود.


نیروی هوایی نقش مهمی در تضمین امنیت کشور داشته است

در پیام امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش هم آمده است: بدون شک این روز فرخنده که یادآور بیعت همافران با امام راحل (ره) و نمادی از خاکساری آنان در برابر رهبری درخشان ایشان در پیروزی بر طاغوت و شکست توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی است، نشان افتخاری بر سینه و سند متقنی از ایمان شما به اسلام و رهبری داهیانه و مثال‌زدنی امامین فرزانه و خردمند انقلاب اسلامی است.

در ادامه پیام فرمانده نیروی زمینی می‌خوانیم: نوزدهم بهمن ماه، یادآور فداکاری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه‌ شما برای حفظ امنیت و پاسداری از مرزهای هوایی کشور و پایداری شما در راه تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. نیروی هوایی ارتش، نقش بسیار مهمی در تضمین امنیت کشور داشته و همواره به دفاع از تمامیت ارضی و امنیت ملی می‌اندیشد.

حادثه نوزدهم بهمن خط شکنی بزرگ بود

امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش با انتشار پیامی ضمن تبریک این روز نوشت: حادثه‌ نوزده بهمن یک خط شکنیِ بزرگ بود، بزرگداشت سالروز نیروی هوایی «فقط به منظور زنده نگهداشتن یک خاطره نیست، بلکه عبرت گرفتن از گذشته، درس اقدام، ابتکار، ایستادگی، کار به‌هنگام و تأثیر آن در حرکت جامعه و کشور است و اینکه در گذشته متوقف نشویم.

وی تاکید کرد: این رویداد باشکوه به‌عنوان نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و افتخاری بزرگ برای نیروی هوایی و نشان سرافرازی همه ارتشیان است و نه تنها در خاطره‌ نسل انقلاب، بلکه در اذهان نسل‌های آتی این کشور نیز همیشه به‌عنوان یک حماسه جاویدان متجلی و منوّر خواهد ماند.

امید است نیروی هوایی هر روز مقتدرتر از قبل باشد

امیر سرتیپ علیرضا «صباحی فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پیام خود با بیان اینکه ۱۹ بهمن ماه سالروز مبارک حماسه پر افتخار بیعت تاریخی و تأثیر گذار غیور مردان انقلابی نیروی هوایی ارتش با امام و امّت خداجوی و به پا خاسته بر علیه طاغوت، در لحظات حسّاس و سرنوشت ساز انقلاب که مقتدرانه ارکان رژیم منحوس را به لرزه درآورد و پیروزی ملّت قهرمان ایران را نوید بخشید است، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و باذکاوت این نیرو در کنار تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب هر روز مقتدرتر و آماده تر از قبل شاهد پیشرفت و سرافرازی یکی از مهم‌ترین ارکان دفاعی کشور باشیم.

نوزدهم بهمن جلوه ای از حقیقت ارتش است

علاوه بر فرماندهان آجا، سردار «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیامی صادر کرد و نوشت: نوزدهم بهمن جلوه‌ای از حقیقت ارتش انقلابی و عظمت، شجاعت، انسانیّت و فداکاری و روز مهمّی برای کشور و افتخار مهمّی برای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و افزایش ذخیره‌ی انقلاب اسلامی و سرمایه‌ی بزرگ ملی است.

اقدام شجاعانه نیروی هوایی موجب شتاب گیری پیروزی انقلاب شد

سردار «احمد رضا رادان» فرماندهی انتظامی کشور هم در پیام خود به مناسبت فرا رسیدن روز نیروی هوایی آورده است: روز ۱۹ بهمن ماه یادآور حماسه بزرگ نیروی هوایی ارتش است که با پیوستن به صفوف انقلاب و حمایت از مردم، ضربه مهلکی به رژیم منحوس پهلوی وارد کردند. اقدام شجاعانه کادر نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ موجب شتاب‌گیری پیروزی مردم در انقلاب اسلامی شد. بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) موجب تقویت روحیه مردم و شکست عزم وابستگان داخلی و خارجی آن رژیم ظالم شد.

وی با بیان اینکه شجاعت، تبحر و خلوص نیروی هوایی در کنار سایر نیروهای نظامی کشور در تمام دوران پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ضامن اقتدار و امنیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: بزرگداشت این روز که هر ساله در دیدار همافران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرمانده معظم کل قوا رهبر حکیم انقلاب امام خامنه‌ای "مدظله العالی" انجام می‌شود بزرگداشت رشادت، بصیرت و قدرت بازدارنده نیروهای نظامی کشور به ویژه در آسمان ایران عزیز ما است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.