وزیر امور خارجه عربستان سعودی از فعالیت‌های آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (انروا) در بحران انسانی غزه حمایت و تقدیر کرد.

تأکید عربستان سعودی بر حمایت از فعالیت‌های انروا در بحران انسانی غزه

به گزارش قدس آنلاین فیصل بن فرحان در دیدار با فیلیپ لازارینی مدیرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (انروا) درباره همکاری های بین طرفین و راه های تقویت آن گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

بن فرحان در این دیدار، بار دیگر بر موضع عربستان در حمایت از انروا و پایبندی همه کشورهای کمک کننده به این آژانس به مسئولیت هایشان در راستای اهداف بشردوستانه برای کمک به فلسطینی ها و کاستن از آثار بحران انسانی کنونی در فلسطین اشغالی تأکید کرد.

آمریکا و برخی از کشورهای غربی اخیرا و به دنبال اتهام زنی رژیم اسرائیل به ۱۲ کارمند سازمان ملل مبنی بر نقش داشتن در حملات ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)، اعلام کرد کمک‌های مالی خود را به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی قطع کرده است.

یک مقام ارشد سازمان ملل نیز در این باره اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد (آنروا) در حملات ۷ اکتبر مشهور به عملیات طوفان الاقصی در اختیار این نهاد قرار داده اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز در بیانیه ای اعلام کرد که "فورا" قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به «اسرائیل» دست داشته اند، فسخ می کند.

لازارینی ادامه داد که تحقیقات در مورد دخالت ادعایی کارمندان آغاز شده است و کسانی که در این حملات نقش داشته اند «از طریق پیگرد کیفری» پاسخگو خواهند شد.

وی گفت: این ادعاهای تکان دهنده در حالی مطرح می شود که بیش از دو میلیون نفر در غزه به کمک های حیاتی که آژانس از زمان شروع جنگ در غزه ارائه کرده است، وابسته هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست ها وارد کردند؛ رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۵ هزار فلسطینی شهید و نزدیک به ۶۴ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.