۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
کد خبر: 963698

- بعثت؛ آغاز یک انقلاب بود؛ انقلاب باطنی و ظاهری، انقلاب فردی و اجتماعی، انقلاب توحید علیه طاغوت در تمامی ساحات و از این حیث که هنوز آنچه رسول‌الله(ص) برایش برانگیخته شد، به تمامی محقق نشده، پس این انقلاب مستمر است.

بیدارگری حضرت فاطمه(س) در مدینه، برافراشتن عَلم عدالت علوی، آنچه امام حسن(ع) برای حفظ ارکان امت کرد و قیام سیدالشهدا(ع) علیه انحراف، اشرافیت و عافیت‌طلبی، همه در چارچوب همین انقلاب بود. ۲۵۰سال مبارزه آشکار و نهان در عصر حضور امامان معصوم و نزدیک به ۱۲قرن جهاد سیاسی، علمی و فرهنگی در دوره غیبت هم در حقیقت برافراشته نگه داشتن پرچم این انقلاب بوده تا رسیدنش به سرمنزل مقصود. با این نگاه، انقلاب اسلامی مردم ایران هم برشی از این مسیر است و تا زمانی که طاغوت در هر عرصه‌ای بروز و ظهور دارد و برتری‌جویی می‌کند، ادامه دارد.

۲- بعثت نبوی، منافع زرسالاران را به خطر انداخت و دست مستضعفان را گرفت تا حقشان را از مستکبران بگیرند. بندگی شیطان و بردگی شیطان‌صفتان - که بازدارنده آدمی از عبودیت خداوند است - را سد راه کرامت انسان شمرد و همگان را به عدالت و قیام برای خدا فراخواند که روح و جان‌مایه انقلاب مستمر اسلامی است.

از همان ابتدا جریان اشرافیت و سرمایه‌سالاری - چه حجاز، چه غیرحجاز- برآشفت و تمام‌قد در مقابل این انقلاب ایستاد؛ و همان‌طور که پیش از آن هم پیامبران الهی را برنتافته بود، پس از آن تا امروز هم مدام خود را بازتولید کرده تا این رویارویی ادامه داشته باشد. نادانی است که خیال کنیم در این جنگ فقر و غنا، استکبار و زرسالاری زخم‌خورده، حتی ۴۵سال پس از سرنگونی نظام طاغوت در ایران، حساب ما را جدا می‌کند و با ما کنار می‌آید.

۳- سرمایه‌سالاری و منفعت‌طلبی – در هر پوشش و با هر ظاهری که باشد – دین و آیین خودش را دارد؛ یک روز در اشرافیت مکه و کاخ سبز شام تجلی می‌کند و روزی دیگر در قامت بازار آزاد و نئولیبرال‌های مکتب کذا. در روزگار ما که ردای علم هم به آرزوها و آموزه‌هایش پوشانده و تا آرمان‌شهر سرمایه‌داریِ تهی از انسان و انسانیت را بنا نکند دست‌بردار نیست؛ به کوچک و بزرگ و سیاه و سفید هم رحم نمی‌کند. نمونه وطنی‌اش را هم داریم؛ هم مفتخر به غرب‌گرایی و هم با ظاهر انقلابی! جماعتی که خواسته یا ناخواسته پیاده‌نظام توسعه سلطه و پیاده‌سازی سیاست‌های سرمایه‌داری جهانی در داخل شده‌اند و به بهانه عقلانیت و واقع‌بینی و... با ارزش‌ها و آرمان‎‌های انقلاب دشمنی می‌کنند. برای هر کاری هم «هزینه - فایده» می‌کنند، حتی برای عدالت و دفاع از مظلوم.

۴- درست که نگاه کنیم، بعثت و غدیر و عاشورا و... رخدادهایی محدود به زمان و مکان و حتی گروهی خاص نیستند؛ در طول تاریخ جریان دارند و روح انقلابِ مستمر علیه ظلم و بی‌عدالتی و برتری‌جویی و تبعیض و... را تشکیل می‌دهند. حالا اگر انقلاب اسلامی مردم ایران را هم بخشی از این حرکت الهی مستضعفان قلمداد کنیم، پس عافیت‌طلبان و سودپرستان دروغ می‌گویند؛ انقلاب تمام نشده! و امروز، ۴۵سال پس از استقرار جمهوری اسلامی در ایران، هر حرکت ما باید همچنان رنگ و بوی ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی را داشته باشد؛ از سیاست‌گذاری‌ها و

تصمیم‌گیری‌های حاکمیت تا گفتارها و رفتارهای مسئولان و هر حرکت فردی و اجتماعی ما مردم و همان‌طور که در عرصه جهانی عَلم استکبارستیزی و دفاع از مظلوم را بلند کرده‌ایم و از آرمان‌های انقلاب کوتاه نیامده‌ایم، در داخل کشور هم ارزش‌های انقلاب را شاخص اقتصاد و فرهنگ و سیاست و... قرار دهیم. آزمون‌های مهمی پیش رو داریم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.