معاون استاندار سمنان اعلام کرد که در سفر دور دوم رییس جمهور به استان سمنان، شهرستان میامی به عنوان قرارگاه پیشرفت و سازندگی محسوب خواهد شد تا مشکلات این شهرستان رفع شود.

«میامی» قرارگاه پیشرفت استان سمنان می‌شود/ توجه به مسئله مهم آب

به گزارش قدس آنلاین، سفر دور دوم رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان نزدیک است سفری که قرار است گویا بیشترین توجه در آن بر مسکن، آب، راه و زیرساخت‌ها، برق و انرژی، صنعت و معدن و روستاها و همچنین پروژه‌های نیمه تمام باشد.

از صحبت‌های مسئولان ارشد استان سمنان بر می‌آید که محرومیت زدایی همچنین مهمترین محور اساسی سفر استانی دوم هیأت دولت به استان خواهد بود و در نتیجه میامی که در زمره ۳۱ شهرستان محروم کشورمان نیز محسوب می‌شود، در این بین بیشترین میزان توجه را به خود معطوف خواهد ساخت.

معاون استاندار سمنان اعلام کرد که در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان سمنان، شهرستان میامی به عنوان قرارگاه پیشرفت و سازندگی محسوب خواهد شد تا مشکلات این شهرستان حل شود. سفری که احتمالاً هفته آتی در استان صورت خواهد گرفت هر چند زمان دقیق آن بیان نشده است.

با احمد ریواده معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان و رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در حاشیه سفر به میامی به گفتگو نشستیم وی درباره حضور و مشارکت در انتخابات، اهمیت امید آفرینی و سفر استانی رئیس جمهور نکاتی را توضیح می‌دهد.

*ابتدا درباره انتخابات بگویید چرا مشارکت اهمیت دارد؟

راهبردی‌ترین شعار انقلاب اسلامی در سال ۵۷ استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود و لذا مطالبه و گفتمان مردم در انقلاب این شعار بود و برای تحقق آن مهمترین رکن اجرایی انتخابات تعریف شد امام خمینی (ره) در روز ۲۲ بهمن دستور اولین همه پرسی را صادر کردند و کمتر از دو ماه بعد از انقلاب اسلامی همه پرسی صورت گرفت و این نشان می‌دهد که رجوع به آرای مردمی رکن انقلاب اسلامی است.

امامین انقلاب اسلامی بارها به انتخابات و مردم سالاری دینی تاکید کردند و لذا صندوق رأی رکن اساسی انقلاب اسلامی است و دهه فجر فرصت خوبی برای بازخوانی آن است امروز باید نسبت به شعارهای انقلاب اسلامی اقدامات خودمان را باز تعریف و باز تبیین کنیم اینکه همه در استان سمنان برای یک مشارکت قوی در انتخابات بسیج شده‌اند نشان از اهمیت انتخابات و رجوع به آرای مردمی دارد.

*شما در جلسه‌ای با مدیران میامی گفتید که مشارکت، شعارهای انقلاب را تقویت می‌کنید

بله؛ ما اگر می‌خواهیم استقلال و آزادی داشته باشیم و اگر بخواهیم جمهوری اسلامی داشته باشیم، باید از مسیر انتخابات بگذریم و این با نظام‌های سیاسی دیگر تفاوت دارد در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و در گفتمان امامین انقلاب باور عقیدتی به رأی مردم است و این تفاوت انتخابات در ایران و دیگر نظام‌ها را روشن می‌سازد که در آنها انتخابات صرفاً یک عمل سیاسی است.

در نظام‌های دیگر درصد مشارکت اهمیتی ندارد و لذا همه اقدامات ما زمانی اثربخش است که باعث رضایتمندی مردم و امید آفرینی و مشارکت بالا شود. مشارکت بالا رابطه مستقیم با امید آفرینی و رضایتمندی دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان می‌بایست به این امر توجه داشته باشند و اقدامات شأن در جامعه اثربخش باشد.

«میامی» قرارگاه پیشرفت استان سمنان می‌شود/ توجه به مسئله مهم آب

*راه این مشارکت چیست؟

اقدامات خوبی در استان سمنان صورت گرفته که باید برای مردم بیان شود تا بتوانیم شاهد امید افزایی باشیم سفر رئیس جمهور به استان سمنان به زودی صورت می‌گیرد و زمان آن هم متعاقباً اعلام خواهد شد اما یک نکته بسیار مهم در سفر این است که پیرو سفر اول رئیس جمهور به استان و ابلاغیه‌ای که هفته گذشته از سوی نهاد ریاست جمهوری به استان انجام شد، قرارگاه پیشرفت استان سمنان، شهرستان میامی تعیین شده است.

یعنی در سفر دوم هیأت دولت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان سمنان یک سمت و شهرستانی میامی سمت دیگر خواهد بود تا بتوانیم محرومیت زدایی خوبی را در این استان صورت دهیم و این هدیه مردم کمتر برخوردار شهرستان میامی خواهد بود.

*یعنی به صورت خاص به میامی نگاه می‌شود

بله؛ برنامه پیشرفت در سفر دوم هیأت دولت به استان سمنان برای شهرستان میامی به صورت جامع خواهد بود و در همه بخش‌ها برای میامی پروژه خواهیم داشت. برای سفر دور دوم همچنین پروژه‌های عمرانی و اقتصادی مشخص شده و به صورت خاص و ویژه قرارگاه پیشرفت استان سمنان در شهرستان میامی تشکیل خواهد شد.

این موضوع می‌طلبد که اهتمام و همت والایی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان میامی وجود داشته باشد تا بتوانیم از این ظرفیت به خوبی بهره‌گیری کنیم. می‌بایست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان همانطور که در سفر اول به سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم توجه داشتند در سفر دوم هم اهتمام خود را روی سفر معطوف سازند تا بهترین نتیجه را برای شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان شاهد باشیم.

طبق اعلام نهاد ریاست جمهوری ما در اجرای طرح‌های عمرانی ۱۰۶ درصد پیشرفت را شاهد هستیم و این یعنی بسیاری از پروژه‌های عمرانی حتی جلوتر از موعد مقرر ساخته شدن هستند و بیشترین رشد منابع را نیز منابع استانی به خود اختصاص داده است و از این بابت شاهد هستیم که اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در حال رخ دادن است که برکات آن شامل استان هم خواهد شد.

*وضعیت ما به لحاظ طرح‌ها و پروژه‌ها چطور بوده است؟

امسال سر جمع پروژه‌های استانی، شهرستانی و ملی در استان سمنان رشد بسیار خوبی را داشته است. از لحاظ تعداد پروژه و مبلغ هزینه کرد در پروژه‌ها شهرستان میامی در زمره دو شهرستان استان سمنان محسوب می‌شود و این نشان می‌دهد که دولت در عمل به مناطق محروم و کمتر برخوردار استان سمنان توجه داشته است.

البته مشکلات پیشرفت در برخی نقاط استان سمنان آنقدر زیاد است که نیاز به توجه و پیگیری مستمر دارد. ما نمی‌گوییم که با اعتبارات سفر مشکلات یک شهرستان حل شده اما در مسیر رفع مشکلات قرار داریم و تلاش می‌کنیم که از منابع ملی و استانی اولویت‌های مهم شهرستان‌های استان به خصوص شهرستان میامی لحاظ شود.

امسال در دهه فجر در شهرستان میامی ۱۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود و این شروع یک پیشرفت همه جانبه در شهرستان میامی محسوب می‌شود و هنوز مهمترین دغدغه مردم شهرستان و بسیاری از روستاها، موضوع آب است که باید پیگیری شود. مخبر معاون رئیس جمهور در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیگیر موضوع آب است همچنین استان سمنان در زمره نخستین استان‌هایی بود که قرار داد خودش را با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) امضا کرد و قرارگاه‌ها در یک برنامه کوتاه مدت مشکل آب همه روستاها را حل خواهند کرد.

مسئله نهضت ملی مسکن که شعار دولت است از دیگر اقداماتی محسوب می‌شود که بیان آن برای مردم امید افزا خواهد بود چرا که سمنان در اجرای تعهداتش رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. در مقوله اشتغال استان سمنان در زمره استان‌های کشورمان است که پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد و البته این به معنای حل مشکل بیکاری نیست به این معنی است که نیاز داریم متناسب با نیاز مردم اشتغال ایجاد کنیم. امروز اشتغال فارغ‌التحصیلان موضوع جدی است و در استان سمنان هم این امر وجود دارد.

«میامی» قرارگاه پیشرفت استان سمنان می‌شود/ توجه به مسئله مهم آب

برای این امر چه کاری را باید صورت داد؟

راهکار اشتغال این افراد را دولت در شرکت‌های دانش بنیان دیده است و ما در این شرکت‌ها در یکسال اخیر بیش از ۱۵۰ درصد رشد را شاهد بودیم که از خدمات دولت سیزدهم محسوب می‌شود که برای مردم می‌بایست بازگو شود.

یکی از نکاتی که باید به آن تاکید و توجه داشت این است که برخی از اقدامات صورت گرفته نتایج و آثار بلند مدتی دارد و بنابراین ایام دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین و بیان کردن این اقدامات به مردم است تا در دل آنها امید آفرینی صورت گیرد. هر روز دهه فجر یک جلسه تبیینی باشکوه و بزرگ است و امروز برای مردم باید گفت که در چه مکانی و جایگاهی قرار داشتیم و امروز در چه جایگاهی قرار داریم؟

بدون شک حضور قوی مردم پیش مقدمه‌ای به نام راهپیمایی و جشن ۲۲ بهمن خواهد داشت امروز همه باید زمینه برگزاری جشن‌های ۲۲ بهمن را به بهترین شکل فراهم سازند همچنین نباید از جهاد تبیین غافل ماند همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با همافر ها فرمودند توفیقات به دست آمده را باید با زبان رسا بیان کرد. امروز نیاز است که ما با جوانان و گروه‌های مردمی گفتگو کرده و بستر حضور حد اکثری را فراهم کنیم.

امروز باید همه ظرفیت‌های فرهنگی را به کار گرفت تا جشن ملی دهه فجر برگزار شود. ۲۲ بهمن جشن ملی است و با هماهنگی‌هایی که شورای هماهنگی استان و ائمه جمعه و فرمانداران و… انجام داده‌اند بتوانیم ۲۲ بهمن با مشارکت قوی را شاهد باشیم و مطمئن هستیم که این حضور به مشارکت مردم در صندوق‌های رأی نیز در یازدهم اسفندماه کمک خواهد کرد.

برای مشارکت بالا استراتژی تبیین به‌کارگیری شده است در این زمینه بگویید

جلسات متعددی درباره تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات با اقشار مختلف برگزار شده است از فعالان کشاورزی، اعضای هلال احمر، اصناف و مردم، بازاریان و نمازگزاران مساجد مختلف و همه پای کار هستند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام و دولت سیزدهم به گوش مردم برسد. امروز از رهبر معظم انقلاب اسلامی تا وزیر کشور و استاندار سمنان و نماینده ولی فقیه در استان سمنان و… همه نقش تبیین گری را ایفا می‌کنند تا اهمیت تبیین را گوشزد شوند.

در مساجد، مدارس، برای رأی اولی‌ها، اقشار مختلف و… جلساتی برگزار می‌شود تا بتوانیم به این دستور ولی امر مسلمین جهان که فرمودند هر کسی مخاطبی دارد، تکلیفی دارد تا مردم را به مشارکت دعوت کند، جامه عمل بپوشانیم و در این زمینه میامی نیز توانسته شاهد اقدامات بسیار خوبی باشد که قابل قدردانی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.