رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان تاکنون در سطح کشور بیشترین مجوز «تولید بدون کارخانه» را صادر کرده است.

خراسان رضوی بیشترین مجوز «تولید بدون کارخانه»را دارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، محمد علی امیرفخریان امروز  در نشست کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی افزود: تولید بدون کارخانه، برای تجارت خارجی و تولید، مزایای بسیاری به همراه دارد.

وی بیان کرد: در مقوله تولید بدون کارخانه می توان از ظرفیت خالی صنایع برای تولید و عرضه کالا استفاده کرد، از سویی، امنیت بازار تجار بسیار حائز اهمیت است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره صمت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در گذشته، در برخی مواقع بازرگان محصولی را در عرصه بین المللی عرضه می کرد و به تدریج فروشنده خارجی با کارخانه ارتباط گرفته و بازرگان از این چرخه حذف می شد، این در حالی است که امنیت بازار تجار در تولید بدون کارخانه تامین می شود.

وی بیان کرد: در واقع تجار بدون نگرانی می توانند محصولات خویش را با علامت تجاری و برند خود در عرصه بین‌المللی عرضه کنند.

امیرفخریان گفت: علاوه بر این، زمانی که تجار کالایی را از کارخانه خریداری می‌کنند، به دلیل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده متحمل به دوش کشیدن بار مالی از این ناحیه می‌شوند و باید پس از مدتی استرداد این مالیات را از سازمان امور مالیاتی مطالبه کنند که این فرآیند گاهی بسیار زمان بر است.

وی ادامه داد: این فرایند بعضا هشت تا ۹ ماه به طول می انجامد، در حالی که طبق قانون این فرآیند باید طی یک ماه صورت پذیرد. در تولید بدون کارخانه، نیازی نیست بخشی از سرمایه در گردش بازرگان در این حوزه هزینه شود.تعداد مجوزهای صادره در خصوص تولید بدون کارخانه که از امسال در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز شده است تاکنون به کمتر از ۵۰ مورد می رسد، با این حال خراسان رضوی پیشتاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.