وزیر امور خارجه مصر با هشدار درباره افزایش دامنه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و حمله به شهر رفح در جنوب این باریکه تاکید کرد: شرایط انسانی در نوار غزه، ویرانی و کشتار بیشتری را برنمی تابد و وضعیت در این منطقه کاملا بحرانی است.

هشدار وزیر خارجه مصر درباره پیامدهای وخیم حمله رژیم صهیونیستی به رفح

به گزارش قدس آنلاین، «سامح شکری» در کنفرانس خبری مشترک با معاون وزیر امور خارجه بلغارستان درباره افزایش تنش بیشتر در نوار غزه هشدار داد و گفت: افزایش دامنه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه نتایج بسیار وخیمی به بار خواهد داشت.

سامح شکری افزود: تماس ها و تلاش ها در قاهره برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و فراهم کردن چارچوبی که امکان دستیابی به توافق آتش بس در آن فراهم باشد، ادامه دارد.

وزیر امور خارجه مصر با تاکید بر رد تسویه قضیه فلسطین گفت: مذاکرات پیچیده است و هر کدام از طرفین در تلاش برای تحقق حداکثر منافع خود است.

سامح شکری خاطرنشان کرد: شمار زیادی از فلسطینی ها در مکان محدودی محاصره شده اند و انجام هر گونه عملیات نظامی توسط رژیم صهیونیستی در رفح خطرناک است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است. این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

در همین رابطه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه ای با اشاره به اظهارات ستیزه جویانه رهبران رژیم اشغالگر مبنی بر اینکه قصد دارند حملات وحشیانه مداوم خود را علیه نوار غزه به شهر رفح که مملو از آوارگان فلسطینی است، گسترش دهند، افزود: ما نسبت به خطر ارتکاب جنایت نسل کشی گسترده و هولناک توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر رفح که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند آواره فلسطینی را در خود جای داده است و این آوارگان در نتیجه حملات مستمر و جنایات تروریستی وحشیانه اشغالگران صهیونیست در شرایط بد انسانی زندگی می کنند، هشدار می دهیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.