وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۲ سال گذشته چهار میلیون نفر در کشور به‌صورت دوره‌ای آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۴ میلیون نفر در کشور آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند

سید صولت مرتضوی امروز (۲۲ بهمن‌ ماه) در حاشیه افتتاح مرکز فنی‌ و حرفه‌ای زنان در شهرستان ازنا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حماسه حضور مردم رشید و بزرگوار ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: لرستان مزیت‌های بسیار مطلوبی مانند کشاورزی، صنعت گردشگری، صنایع دستی صنعت و معدن و ذخایر نفتی و فلزی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اینکه نرخ بیکاری لرستان به نرخ متوسط کشور برسد، باید چند کار انجام شود که یکی از آنها ایجاد آموزش‌های مناسب برای بسترسازی اشتغال است.

مرتضوی گفت: در سازمان فنی‌ و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و هنرستانی فنی‌ و حرفه‌ای گرایش‌ها به سمت سفارش‌محوری یعنی آنچه بازار می‌پسندد رفته و بازار محور است.

وزیر کار ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه شهرک‌های صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفته است و در نقاط مختلف کشور زیرساخت‌های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه‌سنگین وجود دارد.

مرتضوی اظهار کرد: در حوزه آموزش و زیرساخت‌های اشتغال، کمبود منابع نداریم و تقریباً حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از سرفصل‌های مختلف در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است. پیگیری‌های لازم شده تا این اعتبار برای کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل هزینه شود که تعداد زیادی از کارگاه‌های لرستان مشمول آن شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پیش‌بینی واقع‌بینانه من این است که در دو تا سه سال آینده در زمینه مشکل اشتغال در کشور، به استانداردهای جهانی خواهیم رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.