به گفته مدیرکل زندان‌های گیلان، با اشتغال بیش از هزار زندانی گیلانی، میزان کل حقوق پرداختی به زندانی‌های مشغول به کار در زندان‌های استان تا پایان امسال به پنج میلیارد تومان در هر ماه خواهد رسید.

بیش از ۱۰۰۰ زندانی گیلانی شاغل شدند

به گزارش قدس آنلاین، رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان‌های گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از هزار زندانی گیلانی شاغل شدند، اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان‌های گیلان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به همت کارافرینان، در رشته‌های کابیت و کمدسازی، پالت‌های چوبی، تولید سنگ‌های مصنوعی، مونتاژ لنت ماشین، تعمیر دستگاه‌های کشاورزی، پرورش کندوی عسل، نگارگری، خیاطی، گلدوزی، فرش بافی، صنایع دستی و کشاورزی مشغول به کارند.

وی با بیان اینکه زندانیان با کسب درآمد از کار خود می‌توانند بخشی از هزینه‌های خانواده هایشان را تأمین کنند، افزود: میزان دستمزد پرداختی به زندانیان شاغل در زندان‌های گیلان تا پایان امسال در مجموع به پنج میلیارد تومان در ماه خواهد رسید.

مدیرکل زندان‌های گیلان هدف از حرفه‌آموزی زندانیان به عنوان بخشی از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را بازگشت موفق و سلامت این افراد به جامعه پس از آزادی عنوان و تصریح کرد: با نشست‌های متعدد با ادارات و نهادهای مرتبط و امضای تفاهم‌نامه، مربیان مختلفی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و جهاد کشاورزی برای آموزش به زندانیان در زندان‌های استان به کار گرفته‌ایم. 

محمدی اصل با اشاره به حمایت «مرکز مراقبت بعد از خروج» از این افراد بیان کرد: زندانیان پس از آزادی، با ارائه گواهی‌های مهارتی کسب شده در دوران حبس، می‌توانند برای راه‌اندازی شغل مربوط تسهیلات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه زندان‌های گیلان بیش از ۸۵ کارگاه فعال حرفه آموزی دارد، گفت: زندانیان زندان‌های گیلان تاکنون بیش از ۲ هزار مدرک مهارت‌های شغلی در رشته‌های مختلف دریافت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.