کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: استان از روز پنجشنبه به تدریج تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که بر اثر فعالیت این سامانه وقوع بارش‌های رگباری طی اواخر هفته جاری و اوایل هفته آینده در اکثر نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی/ بارش‌های رگباری استان را فرا می‌گیرد
به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: از بعد از ظهر پنجشنبه به تدریج استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار قرار می‌گیرد که بر اثر فعالیت این سامانه افزایش ابرناکی همراه با افزایش شدت وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از روز جمعه هفته جاری انتظار می‌رود بارندگی از نواحی غربی در استان خراسان رضوی آغاز شود و برای روزهای جمعه این هفته، شنبه و یکشنبه هفته آینده در اکثر نقاط استان بارندگی پیش‌بینی می‌شود که حجم بارش‌ها به نسبت خوب خواهد بود.

وی گفت: همچنین با توجه به این که شروع بارش‌ها به صورت رگباری پیش‌بینی می‌شود، احتمال آب گرفتگی، جاری شدن رواناب و سیلاب به ویژه طی روز شنبه هفته آینده در نواحی مستعد استان وجود خواهد داشت.

حکمی با بیان این که تا روز جمعه هفته جاری تغییرات دمایی خاصی در استان به وجود نخواهد آمد و همچنان هوای گرم در استان ماندگار خواهد بود اما در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دمای هوای استان خراسان رضوی به صورت محسوس کاهش پیدا می‌کند به طوری که در نواحی سردسیر و کوهستانی استان دمای حداقل شبانه به حدود ۱۰ درجه زیر صفر هم خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون آسمان در اکثر نقاط استان خراسان رضوی صاف و آفتابی است و تا روز پنجشنبه هفته جاری تغییرات جوی خاصی در استان رخ نخواهد داد و همچنان در اکثر نقاط استان جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.

وی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین سه تا ۱۹ درجه سلسیوس در نوسان بوده است گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد بدون تغییر همان ۱۹ خواهد بود و کمینه دمای هوای امشب مشهد به چهار درجه سلسیوس خواهد رسید.

حکمی افزود: نیشابور با کمینه دمای هوای منفی ۲ درجه سلسیوس و شهرستان‌ صالح‌آباد با بیشینه دمای هوای ۲۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ بردسکن با ۲۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.