در بین تیم های باشگاهی آسیا و جهان، فدراسیون‌های فوتبال چین، ترکیه، یونان و ایران بیشترین تیم‌های محروم از محرومیت پنجره نقل و انتقالات دارند.

فوتبال ایران جزو صدرنشینان تخلفات فوتبال جهان

به گزارش قدس آنلاین فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا در راستای ارتقای شفافیت‌ها در رابطه با فعالیت‌های نهادهای قضایی، سامانه‌ای را طراحی کرده است که به صورت هفتگی، تیم‌هایی را که به دلیل تخلفات مالی از پنجره نقل و انتقالاتی محروم هستند را معرفی می‌کند.

بر اساس چارچوب قانونی فیفا، محدودیت در ثبت قراردادها یکی از اقدامات انضباطی است که از سوی نهادهای قضایی فیفا یا دادگاه فوتبال بر باشگاه‌ها اعمال شود باشگاه‌هایی که مشمول این جریمه می‌شوند تا زمانی که تخلفات خود را رفع نکنند قادر به جذب هیچ بازیکنی نخواهند بود.

این اقدام فیفا برای باشگاه‌های ایرانی و هواداران آنها امری آشنا تلقی می‌شود و مدتهاست که تیم‌های ایرانی به دلایل مختلف با چنین مجازاتی مواجه می‌شوند.

فیفا این لیست را هر دوشنبه به روز رسا نی می‌کند و طبق آخرین آپدیت این سامانه، در حال حاضر ۲۵ کشور کنفدراسیون فوتبال آسیا در بین تیم‌های متخلف حضور دارند که کشور چین با ۲۰ تیم، در صدر حضور دارد. به این معنا که ۲۰ تیم حاضر در فوتبال چین به دلیل تخلفات مالی از پنجره نقل و انتقالات محروم هستند.

فدراسیون فوتبال ایران در این لیست در رده دوم قرار دارد و ۱۱ تیم ایرانی از نقل و انتقالات محروم هستند. تیم‌های پرسپولیس، برق شیراز، ماشین‌سازی تبریز، نود ارومیه، آلومینیوم اراک، خونه به خونه، مشکی پوشان، نفت تهران، پدیده، مس رفسنجان و شهر خودرو تیم‌هایی هستند که در حال حاضر تحت تحریم فیفا قرار دارند.

فوتبال ایران جزو صدرنشینان تخلفات فوتبال جهان

مالزی هم با ۷ تیم در این لیست سوم است. لیست تعداد محرومان در بین کشورهای آسیایی به شرح زیر است:

  1. چین: ۲۰ تیم
  2. ایران: ۱۱ تیم
  3. مالزی: ۷ تیم
  4. عربستان و تایلند: ۶ تیم
  5. بنگلادش، مالدیو و عمان: ۴ تیم
  6. هند، اندونزی، اردن، ازبکستان: ۳ تیم
  7. هنگ کنگ، میانمار، فلسطین، سوریه و ویتنام: ۲ تیم
  8. بحرین، عراق، کویت، نپال، قطر، تاجیکستان و تیمور: یک تیم

این بررسی در خصوص تیم‌های فوتبال جهان هم حالی از آن است که در بین کشورهای مختلف، فقط ۲ کشور یونان با ۱۸ تیم و ترکیه با ۱۳ تیم از تیم‌های ایرانی بالاتر هستند و به این ترتیب فوتبال ایران از این منظر، پس از چین (۲۰ تیم)، یونان (۱۸ تیم) و ترکیه (۱۳ تیم) چهارمین کشور با بیشترین تیم‌های متخلف در سراسر جهان است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.