مقامات نظامی کره جنوبی در پاسخ به آزمایش جدید کنترل کننده راکت‌های بالستیک کره شمالی، اعلام کردند: برای پاسخ قاطع به هرگونه رفتار تحریک‌آمیز آماده هستیم.

سئول در واکنش به آزمایش جدید کره شمالی: به تحریکات قاطعانه پاسخ می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری یونهاپ درباره واکنش کره جنوبی نسبت به این آزمایش جدید نوشت: ارتش کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که آماده است تا «به طور قاطع» به هرگونه تحریکات کره شمالی پاسخ دهد، زیرا پیونگ‌یانگ در حال افزایش تنش‌ها با آزمایش‌های تسلیحاتی جدید است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی-آمریکا (JCS) اعلام کرد: شلیک آزمایشی کره شمالی را در زمان واقعی بعد از ظهر یکشنبه شناسایی و رصد کرده است و به طور مشترک با آمریکا در حال تجزیه و تحلیل مشخصات آن است.

سرهنگ لی سونگ جون، سخنگوی این ستاد مشترک، در یک نشست خبری گفت: ارتش ما موضعی را حفظ می کند که می تواند به طور قاطع به تحریکات توپخانه ای کره شمالی پاسخ دهد، در حالی که به طور مداوم توسعه تسلیحات آن را زیر نظر دارد و توانایی های بازدارندگی و واکنش ما را افزایش می دهد.

لی گفت: ارتش بلافاصله این اطلاعات را منتشر نکرده است، زیرا پرتاب کننده راکت در محدوده اعلام شده که در پروتکل آن ذکر شده است قرار نمی گیرد.

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی-آمریکا، معمولاً در مورد موشک‌های بالستیک و آزمایش‌های تسلیحاتی بزرگ کره شمالی اطلاعاتی منتشر می‌کند.

به گفته منابع نظامی، کره شمالی روز یکشنبه شلیک آزمایشی گلوله های پرتاب موشک به سمت دریای زرد را از منطقه ای نزدیک شهر بندری «نامفو» در غرب انجام داد.

سیستم پرتاب موشک چندگانه ۲۴۰ میلی‌متری شمال در نزدیکی مرز مستقر شده و تهدیدات بالقوه‌ای را برای منطقه وسیع‌تر پایتخت کره جنوبی ایجاد می‌کند.

به گفته ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی-آمریکا، آخرین آزمایش درست چند روز قبل از تولد رهبر فقید کیم جونگ ایل انجام شد. با وجود اهمیت روز جمعه این هفته، تاکنون هیچ تحرک خاصی از سوی ارتش کره شمالی صورت نگرفته است.

بنابر گزارش رسانه‌های سئول، کره شمالی با آزمایش های تسلیحاتی در سال جدید میلادی، از جمله پرتاب موشک های کروز از دریا و خشکی و همچنین شلیک توپخانه به آب های نزدیک مرز دریایی بین کره غربی، تنش ها را در شبه جزیره کره تشدید کرده است

پیش از این رسانه دولتی کره شمالی، روز دوشنبه گزارش داد: کره شمالی با موفقیت یک سیستم کنترل بالستیک جدید برای یک پرتاب کننده موشک چندگانه همراه با گلوله های قابل کنترل را توسعه داده است.

به گزارش این رسانه کره شمالی، آکادمی علوم دفاعی این کشور که بر توسعه موشکی این کشور نظارت دارد، یک آزمایش «کنترل بالستیک» با شلیک آزمایشی گلوله های موشک با کالیبر ۲۴۰ میلی متری را انجام داد.

این رسانه گفت: ارزش استراتژیک موشک انداز چندگانه کالیبر ۲۴۰ میلی متری بازنگری خواهد شد و نقش آن در میدان های جنگ نیز به دلیل آنچه بهبود فنی سریع نامیده می شود، افزایش خواهد یافت.

این گزارش افزود: توسعه پوسته و سیستم کنترل بالستیک تغییر کیفی در نیروی پرتاب کننده موشک چندگانه ارتش آن ایجاد خواهد کرد.

پرتاب روز یکشنبه در بحبوحه آزمایش‌های موشکی متعدد کره شمالی در هفته‌های اخیر و افزایش روابط بین پیونگ یانگ و مسکو انجام شد، اقداماتی که توسط آمریکا و متحدانش به عنوان تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره مورد انتقاد قرار گرفت.

کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را به تشدید تنش با مانورهای نظامی در مقیاس بزرگ متهم و دلیل آزمایش های نظامی متعدد خود را همین تشدید تنش معرفی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.