فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: توان دانش‌بنیان‌ها در عرصه ساخت شناورها استفاده می‌شود.

توان دانش‌بنیان‌ها در عرصه ساخت شناورها استفاده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری صبح چهارشنبه در همایش ملی شناورهای تندرو در دانشگاه خلیج فارس اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی شاهد دستیابی به موفقیت‌های بزرگی در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به دستیابی به فناوری‌های نوین در عرصه دریا و ساخت شناورهای مختلف بیان کرد: در کشور به دانش ساخت شناورهای تندرو دست یافته‌ایم و در این عرصه شاهد نقش آفرین دانش‌بنیان‌ها هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه دستیابی به این فناوری‌ها و کسب دانش در این عرصه را مهم دانست و اضافه کرد: تاب آوری، دریامانی و دریانوردی شناورها از موضوعات بسیار مهمی است که با جدیت در این زمینه کار شده است.

وی با اشاره به ساخت شناورهای جدید از جنس کربن به جای استفاده از فایبرگلاس خاطرنشان کرد: کربن دارای استحکام بسیار بالا است و از نظر وزن و قدرت دارای وضعیت خیلی بهتری است.

سردار تنگسیری با اشاره به ساخت این شناورها در نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: جوانان زیر ۳۵ سال طراحی شناورهای تندروی آلومینیومی را انجام داده‌اند که افتخاری بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

وی از ساخت یک شناور در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و افزود: در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یک شناور و در نیروی دریایی سپاه نیز یک شناور ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه هر روز قدم‌های جدیدی در عرصه فناوری‌های دریایی برمی‌داریم تاکید کرد: از جمله این شناورها می‌توان به شناورهای هشت متری که روی آن موشک ۳۰ کیلومتری نصب شده است اشاره کرد.

وی شناور شهید مهدوی را یکی دیگر از دستاوردها در عرصه شناورسازی دانست و اضافه کرد: موشک بالستیک با موفقیت از روی شناور شهید مهدوی شلیک شده است.

سردار تنگسیری با اشاره به نامگذاری شناورها به نام شهدا تصریح کرد: شهدا بعد از شهادت خود نیز مددکار ما بوده و کمک بزرگی برای ما در شرایط کنونی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.