رئیس حزب تحریک انصاف در پیامی از زندان از طریق خانواده‌اش در واکنش به توافق مسلم لیگ (ن) با برخی دیگر احزاب جهت ایجاد دولت ائتلافی واکنش نشان داد.

عمران خان درباره پیامد تشکیل دولت ائتلافی با آرای «دزدیده شده» هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان که در زندان به سر می‌برد، در پیامی که از طریق خانواده‌اش در صفحه رسمی او در «ایکس» منتشر شد، در مورد پیامد تشکیل دولت ائتلافی در پاکستان هشدار داد.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان به اتهام‌های فساد اداری و اختلاس و افشای اسرار دولتی در زندان است، تاکنون سه حکم برای او صادر شده که وی را به دست‌کم ۲۴ سال زندان محکوم می‌کند.

عمران خان در این پیام مدعی شد نامزدان مستقل تحت حمایت تحریک انصاف اکثریت قاطع یعنی دو سوم آرا را در انتخابات پارلمانی پاکستان کسب کرده‌اند.

رئیس حزب تحریک انصاف در واکنش به تلاش مسلم لیگ (ن) برای ائتلاف با سایر احزاب جهت ایجاد دولت ائتلافی گفت: «من نسبت به پیامدهای ناگوار تشکیل دولت با آرای دزدیده شده هشدار می‌دهم. چنین دزدی در روز روشن نه تنها بی‌احترامی به شهروندان خواهد بود، بلکه اقتصاد کشور را بیشتر به سمت سراشیبی سقوط سوق خواهد داد».

وی در ادامه با رد احتمال ائتلاف با مسلم لیگ (ن)، حزب مردم و جنبش متحده قومی تصریح کرد: حزب تحریک انصاف هرگز در مورد اراده مردم مصالحه نخواهد کرد، و من قاطعانه به حزب خود دستور داده‌ام با هر حزب سیاسی که اختیارات مردم را ربوده است، از جمله مسلم لیگ (ن)، حزب مردم و جنبش متحده قومی تعامل نکند.

پیش از این سخنگوی تحریک انصاف از ائتلاف این حزب با «مجلس وحدت مسلمین» و «جماعت اسلامی» برای ایجاد دولت‌های ایالتی در مرکز، پنجاب و خیبرپختونخوا خبر داده بود.

نامزدهای مستقل مورد حمایت تحریک انصاف پس از پیوستن به مجلس وحدت مسلمین، می‌توانند کرسی‌های رزروی را متناسب با تعداد کل کرسی‌های خود در پارلمان دریافت کنند؛ در صورت تحقق این موضوع، تحریک انصاف می‌تواند بیش از ۲۰ کرسی دیگر را تصاحب کند.

برای به دست آوردن کرسی‌های رزرو شده، نامزدهای مورد حمایت تحریک انصاف باید پس از پیوستن به مجلس وحدت مسلمین سوگندنامه‌های خود را به کمیسیون انتخابات پاکستان ارسال کنند و پس از آن نیز رئیس این حزب باید به طور کتبی به کمیسیون انتخابات اعلام کند که نامزدهای مستقل را پذیرفته است.

گفتنی است که احزاب برای تشکیل دولت آینده پاکستان به حداقل ۱۶۹ کرسی نیاز دارند.

این در حالی است که مسلم لیگ (ن) مشغول نهایی کردن توافق ائتلاف با «حزب مردم پاکستان»، «جنبش متحده قومی»، «مسلم لیگ پاکستان (ق)»، «حزب استحکام پاکستان» و «حزب عوامی بلوچستان» است. مجموع کرسی‌های این ائتلاف به عدد ۱۵۲ می‌رسد و پس از آن با تخصیص شماری از کرسی‌های رزرو شده، بنظر می‌رسد ائتلاف مسلم لیگ (ن) به راحتی اکثریت لازم برای ایجاد دولت ائتلافی را به دست خواهد آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.