وزیر ارتباطات گفت به دنبال بازار یابی برای دانش و توانمندی فضایی دانشمندان ایرانی در کشورهای دیگر هستیم

ایران به دنبال بازاریابی دانش و توانمندی فضایی در بازارهای خارجی/ مگر بقیه قیمت‌ها ثابت مانده که انیترنت گران نشود؟

قدس آنلاین: عیسی زارع‌پور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه ها و تاکیدهای دولت حمایت از دانشمندان فضایی است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که ما دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم برای دانش فضایی دانشمندان خود بازاریابی در کشورهای دیگر داشته باشیم. مذاکراتی دارد انجام می‌شود اجازه بدهید وقتی به نتیجه رسید، اعلام شود.

وی با یادآوری اینکه اکنون ظرفیت‌های کشور در این حوزه به اندازه‌ای رسیده که بتوانیم از  پرتابگرهایمان برای پرتاب ماهواره و مشارکت با کشورهای دیگر در ساخت ماهواره‌های سنجشی همکاری کنیم، اضافه کرد: این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات در خصوص خدمات انتخاباتی به نامزدها هم تصریح کرد: یکی از کارهایی که امسال برای اولین بار انجام می‌شود این است که یک بسته ویژه تبلیغاتی برای نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان در بستر سکوهای داخلی پیش‌بینی کردیم. امروز فراخوانش را دوستان منتشر می‌کنند نامزدهای مورد تایید می‌توانند برای بهره‌مندی از این بسته تبلیغاتی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند، در آنجا گزینه‌ای پیش‌بینی شده است که می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند ما آن را به پیام‌رسان‌ها ارجاع می‌دهیم.

وی افزود: قرار شده است آنها یک بسته رایگان و با تخفیف را برای آنها پیش‌بینی کنند همچنین برای دوره تبلیغات یک کانال با تیک آبی برای هر نامزد اختصاص می‌باید آنهایی که خودشان کانال دارند تیک آبی می‌گیرند آنهایی که ندارند یک کانال با تیک آبی به آنها تعلق می‌گیرد در واقع برای تبلیغات است و پیام‌رسان‌ها هم بسته‌ای با تخفیف برای‌شان پیش‌بینی کرده‌اند.

زارع پور در پاسخ به سوال دیگری درباره درخواست یکی از نمایندگان برای ورود دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به موضوع گران شدن اینترنت در کشور هم گفت: مگر در کشور تورم صفر درصد است؟ مگر اپراتور نباید پول و حقوق به کارمند خود بدهد؟ نباید تجهیزات بخرد؟ وقتی 6 سال قیمت اینترنت گران نشده چگونه این کار را انجام دهد؟.اگر قیمت‌ها نسبت به ۶ سال پیش ثابت مانده است آقایان بیایند ورود کنند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: کل افزایش قیمتی که صورت گرفته است، ۳۴ درصد زیر نرخ تورم سال جاری است نه ۶ سال گذشته آن فقط ترافیک خارجی، ترافیک داخلی که دست نخورده است.

وزیر ارتباطات درباره سرانجام لایحه حریم خصوصی کاربران گفت: این لایحه در کارگروه ویژه اقتصادی دولت نهایی شد در صحن دولت آمد و برای بررسی حقوقی به کمیسیون حقوقی دولت ارجاع شده و آنجا دارد بحث می‌شود. سه، چهار جلسه هم برگزار شده است و امیدوارم پیش از سال نهایی شود و آن را به مجلس بفرستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.