مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد دمای هوا تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی هواشناسی استان است.

پیش بینی ورود سامانه بارشی و تنش دمایی تا ۱۲ درجه در استان سمنان

به گزارش قدس آنلاین ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان  گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، استان سمنان از اواخرپنجشنبه تا دوشنبه آینده، درغالب نقاط باران یا رگبار و رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی شمالی باران و برف، مه آلودگی، احتمال کولاک و کاهش دید را تجربه خواهد کرد و براین پایه هشدار زرد اعلام می‌شود.

وی افزود: از شنبه تا اواسط هفته آینده کاهش محسوس دما ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد و بادشدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال اختلال در تردد محورها به دلیل بارش باران و برف کاهش دید به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی از پنجشنبه بیست و ششم بهمن تا دوشنبه سی‌ام است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع و به همراه داشتن تجهیزات از جمله زنجیر چرخ در صورت تردد در گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی مهمترین توصیه‌ها در هشدار زرد است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در توصیف سامانه فعالیت سامانه بارشی و نفوذ هوای سرد به استان از روز جمعه تا سه‌شنبه، افزود: ناپایداری‌ها به بارش باران و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در غالب نقاطو به صورت بارش برف احتمال کولاک در ارتفاعات و نواحی شمالی و نقاط سردسیر دور از انتظار نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.