مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پی ورود سامانه بارشی به جو استان و اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی در آمادگی کامل قرار دارد.

آمادگی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پی ورود سامانه بارشی

به گزارش قدس آنلاین محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در پی ورود سامانه بارشی به جو استان و اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی در آمادگی کامل قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: بر این اساس ۸۴۰ نفر در قالب ۱۶۰ تیم عملیاتی در شعب ثابت سیار و ۱۴ شعبه شهرستانی جمعیت هلال‌احمر استان در آماده‌باش قرار دارند تا بتوانیم در هنگام وقوع حادثه خدمات‌رسانی مطلوب را داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کل استان کرمانشاه با تاکید بر نیمه غربی و شمالی استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که ورود آن از بامداد فردا پنجشنبه و اوج بارش‌ها در روز جمعه خواهد بود و روز شنبه نیز اتمام فعالیت سامانه بارشی است.

وی تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، احتمالاً طغیان برخی رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی از مخاطرات پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: از کوهنوردان درخواست داریم با توجه به هشدار قرمز هواشناسی از صعود به ارتفاعات جدا خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم، زیرا بیشتر صعود کنندگان از افراد غیرحرفه‌ای و دارای بیماری قلبی و ریوی هستند که با مشکلاتی در هنگام صعود مواجه می‌شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند گزارش حوادث را به شماره ۱۱۲ مرکز عملیات جمعیت هلال‌احمر گزارش کنند و حتی بدون سیم کارت نیز می‌توان با این شماره تماس حاصل کرد .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.