پنجمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در رشته فیتنس چلنج به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

برگزاری پنجمین دوره مسابقات فیتنس چلنج کشوری در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سید سعید سیدزادگان در نشست خبری امروز (۲۵ بهمن ماه) در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، از برگزاری مسابقات قهرمانی فیتنس چلنج باشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: هیات بدنسازی بیشترین جامعه هدف ورزشی را دارد. اگر ۵۲ هیأت یا فدراسیون را جمع کنیم، ۲۳ درصد جامعه هدف جامعه ورزشی را تشکیل می‌دهند، در حالی که بدنسازی ۸۷ درصد جامعه ورزشی را تشکیل می‌دهد. در مشهد بیش از ۱۵۰۰ باشگاه فعال داریم که برخی مجوز دارند و برخی بدون مجوز هستند که در حال کسب مجوزند و امروز سیکل آن در مدت کوتاهی انجام می‌شود.

وی افزود: در مشهد بیش از ۶۰۰ باشگاه داریم که مجوز گرفته‌اند. از هر باشگاه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر در روز استفاده می‌کنند در مشهد حدود ۳۰۰ هزار نفر روزانه از ورزش بدنسازی استفاده می‌کنند که این نشان می‌دهد خانواده بدنسازی بزرگ است. تقریباً ۲۰۰۰ نفر در حوزه قهرمانی فعالیت می‌کنند. یکی از امور مورد تاکید ما این است که به جز این ۲۰۰۰ نفر که به آنها پرداخته می‌شود، برای آن ۲۹۸ هزار نفر دیگر برنامه‌ریزی کنیم و به آنها نیز پرداخته شود.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی ادامه داد: در مباحث آموزشی، تراکم کاری داریم. در یک سال گذشته یعنی از ۱۱ بهمن سال گذشته تا کنون ۲۲ مسابقه در استان برگزار کردیم، تقریباً جمیعتی نزدیک به ۲۹۸۳ نفر زن و مرد شرکت کردند. ما ۱۱ مرحله اعزام کشوری داشتیم. در بخش زنان، هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی امسال جزو سه استان برتر کشور قرار گرفته است. در همین مدت یک ساله ورزرشکاران ما موفق به کسب ۶۹ مدال طلا، ۳۹ مدال نقره و ۱۳ برنز شدند. همچنین دو مقام تیمی کشوری کسب کردند. با این آمار می‌توان گفت جزو هیأت‌های موفق محسوب می‌شویم.

سیدزادگان اظهار کرد: در مسابقات آسیایی، سه مرحله اعزام داشتیم که چهار مدال طلا، هشت نقره و چهار برنز کسب کردند. همچنین مقام تیمی نیز کسب کردند که نشان می‌دهد در آسیا حرف برای گفتن داریم. در ۲ مرحله ۶ نفر به مسابقات جهانی اعزام شدند که ۲ طلا و پنج نقره و یک برنز کسب کردند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، آموزش است، گفت: در حوزه آموزش از سال گذشته تا کنون خراسان رضوی جزو استان‌های برتر بوده است و نزدیک به ۲۵۰۰ نفر در کلاس‌های مربی‌گری درجه ۳ شرکت کردند. این آمار نسبت به جمعیتی که در باشگاه‌ها فعالند باید چهار برابر شود. مربی‌گری درجه ۲ نیز در حال پیگیری و ثبت نام است که از پنجشنبه و جمعه همین هفته آغاز خواهد شد. همچنین برای اولین‌بار مربی‌گری بین‌المللی را در خراسان رضوی برگزار کردیم که ۱۰۰ نفر از سراسر کشور در آن حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه هرقدر ارتباط با دانشگاه قوی‌تر شود ما به‌روزتر می‌شویم و آنها گرایش بیشتری پیدا می‌کنند، گفت: خراسان رضوی امروز دوباره مانند گذشته جایگاه خود را پیدا کرده است و در فدراسیون چند کرسی برای استان ما وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.