هادی شریعتی کارگردان مستند «ستار الکلاسیکو» که در جشنواره «سینماحقیقت» و فیلم فجر حضور داشته است از نگاه تبعیض آمیز به مستند انتقاد کرد.

جشنواره فیلم فجر مستندسازان را دلسرد کرد

به گزارش قدس آنلاین، این کارگردان با انتقاد از رویکرد جشنواره فیلم فجر و توهین آمیز خواندن اقدام این جشنواره در نادیده گرفتن آثار مستند، گفت: اوج بی توجهی یک اتاق فکر به مستند را در جشنواره فیلم فجر شاهد بودیم. به نظر می‌رسد مستند را حاشیه می‌دانند حال آنکه سینمای داستانی هم امسال کم حاشیه نبود. زمانی که تمام تبلیغات و تمرکز روی جشنواره فجر است قبل از جشنواره و در افتتاحیه سیمرغ دادن به بخش مستند اقدام بی سابقه‌ای بود که همه مستندسازان را دلسرد کرد.

او افزود: این اقدام در شأن یک جشنواره ملی نبود و من پس از این، آثار خودم را به فجر نمی‌فرستم. این دلسردی منجر به این می‌شود که مستندسازان سراغ فستیوال‌های بین المللی بروند. خوب است دوستان پاسخگوی این تصمیم باشند چرا که همه جشنواره‌های مطرح بین المللی سالی یک مستند در بخش رقابتی دارند. در دنیا به فضای سینمای مستند اهمیت داده می‌شود و نیاز است در داخل کشور هم فرهنگ سازی شود تا مخاطب سینمای مستند را دنبال کند.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: آثار مستند تولید می‌شوند اما با معضل نبودن یک پخش خوب مواجه هستند. خوب است پلتفرم‌ها یا تلویزیون توجه جدی تری به پخش مستند داشته باشند و اکران‌های آنلاین و «هنروتجربه» سازوکار بهتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.