هر کس به دنبال هدایت باشد، خداوند متعال از طریق این کلام نورانی او را به سرزمین سلامت، آرامش و صلح حقیقی هدایت می‌نماید. با استعانت از این کلام نورانی، بشر از ظلمات، به سوی نور، راه صحیح و حیات طیبه، رهنمون می‌گردد.

قرآن کریم سرمنشأ تحول در انسان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عباسی با تبریک ایام شعبانیه گفت: انقلاب اسلامی فصل تازه‌ای را در برابر بشریت گشود و تنها به یک جغرافیا و ملت تعلق ندارد. همانگونه که رسول ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) متعلق به همه انسان‌ها و رحمت برای همه عالمیان است، انقلاب برآمده از معارف پیامبر خاتم نیز رحمتی برای همه مردم جهان و متعلق به همه آزادی خواهان و حق‌جویان در سراسر عالم است.

وی با تبریک اعیاد و موالید ماه مبارک شعبان، اظهار داشت: از زحمات همه دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره قرآن و حدیث المصطفی در واحدها و شهرهای مختلف ایران و جهان، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمائیم و برای همه ایشان توفیقات روزافزون در راه خدمت به کلام الهی را مسئلت داریم.

رئیس جامعةالمصطفی، آیات قرآن کریم را بهترین معرف برای این کتاب آسمانی دانست و ابراز داشت: اولین نکته‌ای که از آیات قرآن می‌توان یافت این است که این کتاب الهی از جانب خداست و هیچ انسان و بشری در محتوای آن نقشی ندارد. هرچند رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) واسطه دریافت انوار الهی بوده اند؛ اما آن حضرت نیز دخل و تصرفی در قرآن کریم نداشتند و بنابراین هیچ شک و تردیدی نسبت به این پیام الهی وجود ندارد و آیات آن سراسر برهان، قطع و یقین است و نور آن از بین برنده تمام ظلمت‌هاست.

وی قرآن کریم را سرمنشأ تحول در انسان خواند و گفت: هر کس به دنبال هدایت باشد، خداوند متعال از طریق این کلام نورانی او را به سرزمین سلامت، آرامش و صلح حقیقی هدایت می‌نماید. با استعانت از این کلام نورانی، بشر از ظلمات، به سوی نور، راه صحیح و حیات طیبه، رهنمون می‌گردد.

حجت‌الاسلام عباسی محور اصلی تمدن اسلامی را قرآن کریم دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی، ارائه تمدن نوین اسلامی به عالم است که در افق پیش روی آن، ظهور حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) قرار دارد. بشر امروز گرفتار ظلم و بی‌عدالتی ناشی از فراموشی فرهنگ الهی و معنوی است. در همین چند ماه گذشته در برابر چشمان جهانیان، بیش از ۳۰ هزار انسان بی‌گناه به جرم دفاع از سرزمین و کاشانه خود مورد قتل عام و نسل کشی قرار گرفته‌اند، اما این جنایات نه تنها موجب هیچ اقدامی از سوی مدعیان حقوق بشر نشده است، بلکه خود نیز شریک این جرم و جنایت گشته‌اند.

وی ارزش‌هایی همچون اخلاق، معنویت و عدالت را گمگشته‌های بشر امروز برشمرد و اذعان داشت: قرآن کریم می‌تواند این حقایق و هدایای برجسته و مورد نیاز را که تمدن مادی از بشریت دریغ نموده است، به او تقدیم نماید.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان با اشاره به جایگاه رفیع قرآن کریم در برنامه‌های آموزشی و تربیتی جامعةالمصطفی، خاطرنشان ساخت: المصطفی، خدمت به ساحت این کتاب شریف و آسمانی را توفیق الهی دانسته و به آن افتخار می‌کند. از تلاش‌های اساتید، مدیران و همه خانواده‌ی بزرگ قرآنی المصطفی صمیمانه سپاسگزارم و توفیق روزافزون شما را از خدای متعال مسئلت می‌نمایم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.