حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه مبانی ولایت فقیه در فقه شیعه و اهل سنت مشترک است و نظام ولایت فقیه کارآمد ترین حکومت در دنیا است، گفت: حدود ۲۰۰ کشور در دنیا وجوددارد و در بین همه آن‌ها انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه کارامدترین است.

حکومت ولی فقیه کارآمد ترین نوع حکومت در دنیاست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی امروز در همایش پرچم‌داران اندیشه که در حسینیه ثارالله(ع) ارومیه برگزار شد، با مقایسه حکومت ولی فقیه با نظام‌های موجود در عالم، اظهار داشت: در سفرهایی که به حدود ۴۰ کشور داشته‌ام به این جمع بندی رسیده‌ایم که نظام ولایت فقیه مترقی‌ترین نظام موجود در عالم است و نظام ولایت فقیه دارای دو اسلام اسلامیت و جمهوری است.

وی افزود: مبانی ولایت فقیه در فقه شیعه و اهل سنت مشترک است و نظام ولایت فقیه کارآمدترین حکومت در دنیا است و حدود ۲۰۰ کشور در دنیا وجود دارد و در بین همه آن‌ها انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه کارامدترین است که باید این مسئله برای مردم تبیین شود.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور مذاهب اسلامی تصریح کرد: نظام پادشاهی رایج‌ترین حکومت در طول تاریخ در دنیا بوده و همه کشورها نیز آن را مشاهده کرده‌اند، امروز در عربستان و انگلیس هم این نوع حکومت وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی عنوان کرد: دومین نوع حکومت، حکومت یک حزب بر مردم بدون دخالت مردم است که کلیسا در قرون وسطی این چنین بر مردم حکومت کردند، بدون این که آئین حضرت عیسی را بخواهند اجرا کنند و هر کسی هم به روش آنها اعتراض می‌کرد و یا حرف جدید می‌زد او را می‌کشتند و همین اروپایی که دم از دانش می‌زند دانشمندان را در ایتالیا و رم اعدام کردند و این نشان ننگ اروپاست، این تاریخ وحشی‌گری اروپایی است که امرروز ادعای آزادی گری و علم دارد.

وی تصریح کرد: تاریخ از قتل عام مردم به دست یهودی‌ها به اسم یهودیت پرده برمی‌دارد و کارشان به جایی رسید که خواستند حضرت عیسی(ع) را هم اعدام کنند و بعد از نبی مکرم اسلام هم بنی امیه و یزید بر کرسی اسلام نشستند و مسلمانان را قتل‌عام کردند و در عصر کنونی هم داعش به نام اسلام جنایت کرد.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور مذاهب اسلامی عنوان کرد: دموکراسی غربی سومین نوع حکومت است که بسیاری از کشورها آن‌ را برای حکومت خود استفاده کرده‌اند که متاسفانه عده‌ای امروز نام دموکراسی غربی را می‌شنوند لذت می‌برند در حالی که حکومت بر مردم بدون نقش خدا و دینی بدترین و فریبنده‌ترین نوع حکومت است.

وی با اشاره به عیوب دمکراسی غربی، اظهار کرد: اولین ایراد دمکراسی غربی این است که انسان را به جای خدا می‌نشاند و ما معتقدیم که قانون‌گذاری بر بشر نیاز به علم به عوامل و موانع رشد و آینده انسان و نداشتن منافع شخصی قانون گذار در قانون است و این شاخصه‌ها فقط در خدای متعال است، ما منکر علم جامعه بشری نیستیم اما همه علوم آنها در برابر علم خدا نزدیک به صفر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه اصل توحید مهم‌ترین اصل است که ابعاد مختلف دارد، یادآور شد: در صورتی امت اسلامی موحد است که حاکمیت را مختص خدا بداند و اگر قانون گذاری را بجای خدا بگذاریم این کفر است و دموکراسی توحید را تعطیل کرده و کفر را به جای آن نشانده، دومین عیب دموکراسی غربی داشتن خطاهای قانون آن است و در هر کشوری دانشمندان آن‌ها قانون گذاری کردند، اما همه قانون یک کشور با دیگر کشورها مختلف است، هر کشوری که برای خود قانون دارد قبل از خود قانونی داشتند که آن‌ را غلط می‌دانند و نماد سوم ایراد قانون دموکراسی غربی این است که این دموکراسی ویران کننده‌ترین قانون را وضع کرده و همین دولت‌های غربی و آمریکایی قانون استعمار و غارت کشورها را تصویب کردند و انگلیس بیش از ۴۰ کشور را با این قانون غارت کرده است.

وی ادامه داد: فرانسه‌ای که پرچم حقوق بشر را در دست گرفته و خودش را مودب‌ نشان می‌دهد، به کشور الجزایر حمله کرده و ۵ میلیون را قتل عام کرد تا منابع‌شان را غارت کند و وقتی دید علما و دانشمندان مانع هستند سر آن ها را بریدند و ۱۸ هزار سر بریده را به فرانسه بردند و این را امروز مایه فخر و افتخار خود می‌دانند و در موزه پاریس آن را نگه می‌دارند که این میوه دموکراسی است.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور مذاهب اسلامی اضافه کرد: در جنگ جهانی اول بیش از ۵میلیون انسان در اروپا کشته شد و در جنگ جهانی دوم نیز بیش از ۵۰ میلیون قتل عام شدند و این محصول دموکراسی غربی است، اما برخی جوانان از این تاریخ اطلاعی ندارند.

وی با بیان اینکه روی کار آوردن و قبول حاکمیت کشورهای غاصب همچون اسرائیل از دیگر میوه‌های دموکراسی غربی است، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها اعلام کردند تا در روی کره زمین یک مسلمان وجود دارد دل ما آرام نخواهد بود، اما سوال اینجاست چرا کشورهایی که دم از دموکراسی می‌زنند در مقابل این حرف ساکت هستند؟ چون قانون‌شان آن را تصویب کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی گفت: امروز غربی‌ها قوانینی علیه انسان تصویب کرده‌اند که حیوانات هم از آن بیزار هستند، مثل تصویب و قانون کردن همجنس بازی و این نیز میوه دموکراسی است که بشر را به سقوط کشانده است.

وی گفت: نوع چهارمین حکومت، حاکمیت خدا بر مردم است و خدا نماینده‌ای در زمین دارد که مجری حکومت و قانون خداست و در میان انبیا پیامبران هستند و در زمانی که پیامبر نباشد ائمه جایگزین آن هستند و در زمان نبود امام، ولی امر مجری حکم خداست که از آن به ولایت فقیه تعبیر می‌شود.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور مذاهب اسلامی گفت: من کتب شیعه و اهل سنت را مطالعه کرده‌ام، در حدود ۳۰ کتاب اهل سنت ولی امر با همین قوانینی که در جمهوری اسلامی آمده، بیان شده است و علمای شیعه از جمله شیخ مفید و سید رضی هزار سال قبل مسئله ولایت فقیه را مطرح کرده‌اند و این مسئله جزو یقینیات است.

وی تصریح کرد: نظام ولایت فقیه اسلامی‌ترین و الهی‌ترین حکومت بر بشر است.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه جایگزین کردن صالح‌ترین افراد به جای فاسدترین افراد از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: رضاخان ۱۶ هزار سند کشور را به نام خود ثبت کرده بود و محمدرضا شاه روزی شش میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و معلوم نبود پولش کجا می‌رفت و هر آنچه هم به کشور می‌آمد محمدرضا شاه در باغ‌های اروپا هزینه می‌کرد و فرح نیز موقع خروج از کشور هشتاد و چهار صندوق جواهر را با خود از این کشور خارج کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی اظهار کرد: امام خمینی(ره) بعد از ده سال حکومت اعلام کرد که من هیج ارثی برای فرزندان خودم به جای نگذاشته‌ام و هیچ هزینه‌ای هم از بیت المال هزینه نکردم و تنها دارایی بنده خانه‌ای است که از پدرم به من رسیده است؛ بعد از امام راحل، رهبر معظم انقلاب مدیریت کشور را به دست گرفت و تصمیم گرفت هم‌چون امام(ره) زندگی کنند و حتی به عنوان یک کارمند هم از کشور حقوق نگرفت و از اجاره خانه‌ای که قبل از انقلاب در تهران داشتند و نذورات مردمی زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.