وزیر امور خارجه اردن امروز (شنببه) بر مخالفت کشور خود با هر گونه طرحی که به انزوای نوار غزه بیانجامد، تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن: هر طرح منزوی کننده نوار غزه را مردود می دانیم

به گزارش قدس آنلاین، «ایمن الصفدی» در این باره گفت: جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند و ما با هدف استقرار امنیت و صلح، خواستار ایجاد کشور مستقل فلسطین هستیم.

الصفدی افزود: مواضع بین المللی به سمت تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای توقف کردن تجاوز این رژیم به غزه تغییر پیدا کرده است.

وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد: در صورتی که وضعیت کنونی در ابتدای ماه رمضان نیز ادامه یابد، وضعیت منطقه وخیم تر خواهد شد.

الصفدی همچنین گفت: با هر گونه طرحی برای منزوی کردن نوار غزه، مخالف هستیم. ما با مصر که در این زمینه دیدگاه مشترکی با اردن دارد، هماهنگی انجام می دهیم.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد: «محمد عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، به صورت محرمانه دیدار و طرفین در این نشست موضوع آزادی اسرا را بررسی کردند.

یدیعوت آحارنوت همچنین گزارش داد که «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به تازگی به سرزمین های اشغالی سفر کرده و با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) دیدار کرده است.

در همین حال، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که هنوز امکان دستیابی به توافق آتش بس میان تل‌آویو و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و آزادی اسرا وجود دارد.

از طرفی، روزنامه «هاآرتص» جمعه شب گزارش داد که توافق حماس و اسراییل در زمینه تبادل اسیرا تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

همچنین چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا میان رژیم و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود، به این روزنامه گفته‌اند که مرحله تبادل اسرا و توقف درگیری ۶ هفته زمان خواهد برد.

از سوی دیگر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که مسوولیت عدم پیشرفت برای دستیابی به توافق آتش‌بس بر عهده رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: به کم‌تر از توقف کامل تجاوزها، خروج ارتش اشغالگر از غزه و برداشتن محاصره ظالمانه راضی نخواهیم شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که این جنبش در مذاکرات، مسوولانه عمل می‌کند و فداکاری‌ها و دستاوردهای مقاومت را نادیده نخواهد گرفت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.