وزیر صمت با تاکید بر ضرورت افزایش صادرات کشور گفت: ناترازی در صادرات با برخی کشورها به شدت مشهود است که باید رفع شود.

وزیر صمت: در صادرات به برخی کشورها شدیداً ناتراز هستیم

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی آبادی امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در خصوص رفع تعهد ارزی من بارها نظرم را گفته ام، در خصوص عدم دخالت در قیمت‌گذاری هم نظرم را گفته ام و در کنار شما هستیم اما مشکلاتی هست و بعضی از شرکت‌ها از همه رانت ها استفاده می کنند و بعد انتظار دارند که به هر قیمتی که خودشان می خواهند کالا را عرضه کنند که این هم درست نیست زیرا نگاه ما باید عادلانه و منطقی و از نگاه ملت باشد.

وزیر صمت بیان داشت: ناترازی در انرژی،آب، برق یک واقعیت است. مهم این است که باید برای رفع  آن راهکار داشته باشیم و باید به سمت بهروری از مصرف حرکت کنیم . در مورد بنزین چون ارزان است مصرف بهینه نداریم و یک نفر ایرانی معادل یک اروپایی بنزین مصرف نمی کند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری مکرر در خصوص نقش بخش خصوصی صحبت کرده اند، ایشان معتقدند که مسائل را باید به بخش خصوصی سپرد و دولت باید نظارت کند ، لذا باید با روش صحیح فرمایشات ایشان را اجرایی کنیم. وی افزود: ما یک ملت هستیم و بخش خصوصی و دولتی ندارد اما باید با کمک هم اقدامات را انجام دهیم و باید به عملکرد هم نظارت کنیم تا کارها را بهتر انجام دهیم.

علی آبادی بیان داشت: باید تجارت را توسعه دهیم، در حال حاضر با کشورهای عضو  اوراسیا موافقتنامه تجارت آزاد داریم و با سوریه موافقت نامه تجارت آزاد داریم، با عراق موافقتنامه تجارت ترجیحی و با ترکیه موافقت نامه تجارت ترجیحی داریم البته موافقتنامه با ترکیه اجرا نمی شود و نیاز به اصلاح دارد تا مشکلی برای تجار ما ایجاد نشود.

وی اظهار داشت: در موضوع تدوین سند راهبردی برای تولید داخل من کاملا همراه هستم و باید تمرکز را در رفع گلوگاه های کشور گذاشت و باید تمرکز بر اقدامات ثروت آفرین و اشتغال آفرین داشت. علی‌آبادی افزود: باید صادرات را توسعه داد در صادرات دچار ناترازی هستیم و با برخی کشورها به شدت این ناترازی مشهود است و ما فقط از آنها وارد کننده هستم. البته موانع وجود دارد ولی رفع آن امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.