کتاب «ترانه آسمانی؛ مناجات شعبانیه» ترجمه دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شد.

کتاب «ترانه آسمانی؛ مناجات شعبانیه» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، مناجات شعبانیه از بلندپایه‌ترین نیایش‌های مناجاتی شیعه، با داشتن مضامین عرفانی و بلند، لحن عارفانه و زبان شیوا که عبارت‌ها و ویژگی‌هایش در کمترین دعا و مناجاتی به چشم می‌خورد، یکی از مناجات‌های شیعیان در ماه شعبان است که از امام علی (ع) نقل شده‌ است. 
این مناجات نمونه‌ کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. حالت‌های انسان را به شئون مختلف این عالم بیان می‌کند و قسمت‌های ابتدایی آن بیان کوچکی و شکستگی نفس او در برابر حق تعالی است که با جنبه مخلوقیت او متناسب است. این مناجات هم درس معارف بوده، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خداوند متعال است.
کتاب «ترانه آسمانی؛ مناجات شعبانیه» هر فراز مناجات شعبانیه، در یک صفحه و ترجمه ادبی، ساده و روان آن در صفحه مقابل با خط زیبایی چاپ و به زیور طبع آراسته شده است. 
در یکی از این فرازها می‌خوانیم: "إِلَهِی إِنْ کَانَتِ الْخَطَایَا قَدْ أَسْقَطَتْنِی لَدَیْکَ فَاصْفَحْ عَنِّی بِحُسْنِ تَوَکُّلِی عَلَیْکَ. خدای من! اگر خطاهای من، مرا نزد تو و از نظر تو افکنده است. از من به خاطر توکل نیکویی که به تو دارم درگذر."
 کتاب "ترانه‌ آسمانی؛ مناجات شعبانیه" در ۱۰۴ صفحه قطع جیبی منتشر شده و با قیمت ۴۵هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر  و سایت behnashr.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. 
علی موسوی گرمارودی شاعر و نویسنده است که ترجمه‌ی ادبی قرآن و نهج‌البلاغه را هم در کارنامه‌اش دارد. «عبور»، «سرود رگبار»، «فصل مردان سرخ»، «در سایه سار نخل ولایت»، «خط خون»، «چمن لاله»، «تا ناکجا»، «باران اخم» و «گزینه اشعار»، «در مسلخ عشق»، «با تاریخ»، «شرح زندگی بافقی»، «شرح و تلخیص شاهنامه»، «جوشش و کوشش در شعر حافظ»، «بررسی ادبیات معاصر» و «آغاز روشنایی آیینه» و... برخی از آثار اوست.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.