معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از خرداد تا بهمن امسال رشد ۵۰ درصدی داشته است، کلان‌شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز، اصفهان و همدان را شهرهای برتر در زمینه نوسازی بافت فرسوده معرفی کرد. 

رشد ۵۰ درصدی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

به گزارش قدس آنلاین، «محمد آیینی» افزود: با اجرای بسته تشویقی، نوسازی بافت فرسوده شتاب مناسبی گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان‌داشت: طبق آمارها، روند نوسازی بافت‌های فرسوده از ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در خردادماه امسال به ۲۲۵ هزار واحد رسید است و رشد تقریبا ۲ برابری در نوسازی بافت‌های فرسوده را در این مدت تجربه کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: سهم کلان‌شهرها به ویژه تهران و مشهد در نوسازی بافت‌های فرسوده قابل توجه و حائز اهمیت است. بدین معنی که مساحت بافت‌های فرسوده در ۹ کلان‌شهر کشور معادل ۲۶ درصد است، اما در عملکرد نوسازی ۴۸ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

آیینی گفت: ۲۲۵ هزار واحد از ابتدای دولت سیزدهم وارد فرایند ساخت و ساز شده که این واحدها در بیش از ۶۳ هزار نقطه کشور در حال ساخت است. تاکنون ۵۷ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است که این رقم تا پایان امسال به ۸۰ هزار واحد می‌رسد.

وی در بیان رتبه‌بندی شهرهای برتر در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز، اصفهان و همدان به عنوان شهرهای برتر در زمینه نوسازی بافت فرسوده شناخته شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.