ورزشکاران انتظاراتی از نمایندگان منتخب و راه یافته به مجلس آینده دارند که باید نامزدهای فعلی و برندگان رقابت انتخاباتی در ۱۱ اسفند این موضوع را به گوش بگیرند که در تبلیغات انتخاباتی چه برای ورزشی‌ها گفتند و چه قول‌هایی برای بهتر شدن شرایط ورزش و ورزشکاران داده‌اند.

انتظار ورزشی‌ها از داوطلبانی که به مجلس می‌رسند

به گزارش قدس خراسان، تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ روز دیگر بیشتر باقی نمانده است. انتخاباتی که یازدهم اسفند برگزار خواهد شد و طبق نظر و اعلام دست اندرکاران برگزاری این دوره از انتخابات یکی از پرشورترین دوره‌ها در ثبت‌نام داوطلبان شرکت در رقابت برای کسب کرسی مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود.

تا به امروز که محافل سیاسی و اجتماعی نیز تدارک مناسبی برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی داشتند فضا مهیای آغاز تبلیغات نامزدهای کسب کرسی در مجلس شده است. یکی از محافلی که اتفاقاً همیشه در دوره‌های قبل مورد توجه داوطلبان مجلس بوده محافل ورزشی و همراهی قشر ورزشکار با نامزدها در هر دوره است. قطعاً در این دوره نیز میدان ورزش و ورزشکاران جایگاه و پایگاه مورد توجه نامزدها برای کسب مقبولیت در میان مردم خواهد بود. در این بین البته ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش انتظاراتی از نمایندگان منتخب و راه یافته به مجلس آینده دارند که می‌بایست نامزدهای فعلی و برندگان رقابت انتخاباتی در ۱۱ اسفند این موضوع را به گوش بگیرند که در تبلیغات انتخاباتی چه برای ورزشی‌ها گفتند و چه قول‌هایی برای بهتر شدن شرایط ورزش و ورزشکاران داده‌اند.

کدام نماینده از وضعیت کشتی خبر دارد؟

یکی از پیشکسوتانی که سال‌ها در کشتی باچوخه فعالیت داشته و دارد در واکنش به اینکه جامعه ورزش از نامزدهای انتخابات پیش رو چه انتظاراتی دارد، گفت: اگر بخواهم جواب این پرسش را بدهم باید بگویم هیچ انتظاری از نمایندگان مجلس نداریم. چون واقعیتش این است که در این سال‌ها فقط زمان انتخابات یادشان آمده که باید به ورزشکاران سر بزنند و پای صحبت‌های آن‌ها بنشینند.

وی که خواست نامی از او برده نشود در پاسخ به این پرسش که با این تفاسیری که گفتید انگار خیال شرکت در انتخابات را ندارید، اظهار کرد: نه به هیچ عنوان حرف من این نبود که در انتخابات شرکت نمی‌کنم. به عنوان یک ایرانی قطعاً در انتخابات شرکت خواهم کرد چون سرنوشت خودم، خانواده‌ام و کشورم برایم اهمیت دارد اما آنچه باید بگویم این است که هیچ کدام از نمایندگان راه یافته به مجلس برای همین کشتی باچوخه که ورزش به یادگار مانده از گذشتگانمان است کاری نکردند. متأسفانه هنوز که هنوز است کشتی باچوخه سالن یا جا و مکانی برای خود ندارد هنوز به سبک ۵۰۰ سال پیش ورزشکاران ما روی خاک و داخل گود خاکی کشتی می‌گیرند. بماند که مسئول و رئیسی هم که برای کشتی باچوخه انتخاب می‌کنند با نظر خودشان و بدون در نظر گرفتن خواسته کشتی‌گیران است. متأسفانه کشتی باچوخه که ورزشکاران زیادی را به رشته‌های رزمی از جمله جودو، کوراش و رشته کشتی معرفی کرده ورزشکارانش زیر پوشش صندوق حمایت از ورزشکاران نیست آن هم با کلی مدال که چوخه‌کاران در مسابقات جودو، کشتی و... گرفته‌اند. این‌ها را کدام نماینده مجلس تا به حال برای چوخه‌کاران از مسئول یا نهادی پیگیری کرده است؟ درخواست جامعه کشتی باچوخه از نمایندگان دیده شدن در تمام دوران چهار ساله نمایندگی آن‌هاست نه همین چهار روز تبلیغات برای رسیدن به صندلی مجلس.

پیگیری شرایط فعلی فوتبال، خواسته فوتبال‌دوستان

ورزشکار دیگری که سال‌ها فوتبال بازی کرده و در تیم‌های مختلف شهر مشهد توپ زده است درباره اینکه داوطلبان و نمایندگان مجلس چه باید برای ورزش انجام دهند و انتظارات ورزشکاران از وکیلان مردم در مجلس در این زمینه چیست، بیان کرد: در یک جمله بگویم انتظار فوتبالی‌ها به نظرم در حال حاضر برگرداندن فوتبال خراسان و مشهد به شرایط گذشته‌اش است. این انتظار زیادی شاید نباشد اما واقعاً در حال حاضر همه ما حسرت روزهایی را می‌خوریم که فوتبال استان حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور داشت.

وی ادامه داد: تا به حال آیا نمایندگان مجلس از خودشان این سؤال را پرسیده‌اند که تیم‌های مطرح فوتبال خراسان کجا رفتند؟ چه بلایی سر آن‌ها آمد و آیا به دنبال مقصران شرایط فعلی رفتند؟ چرا نباید استان خراسان رضوی با این همه سرمایه و امکاناتی که دارد تیم لیگ برتری که هیچ حتی لیگ دسته اول و متأسفانه لیگ دسته دومی هم داشته باشد؟ مدیریت ورزش استان در این سال‌ها چه بر سر این ورزش و فوتبال آورد؟ انتظار مردم و فوتبال‌دوستان از نمایندگانی که انتخاب خواهند شد این است که پیگیر این گونه مسائل باشند. وظیفه ما رأی دادن و شرکت در انتخابات است اما آیا نمایندگانی که موفق به ورود به مجلس می‌شوند هم همین احساس را در قبال فوتبالیست یا فوتبال‌دوستی که با همه شرایط سختی که وجود دارد در انتخابات شرکت می‌کند دارند؟ دلخوشی این مردم از فوتبال، دیدن مسابقات لیگ برتر در شهر و استان خودشان و داشتن تیم در لیگ بود که آن هم با سوءمدیریتی که همین نمایندگان مجلس می‌توانستند از آن پیشگیری کنند گرفته شد. واقعاً این حق این مردم نیست.

پرسشی که نمایندگان باید پاسخگو باشند

یکی از شهروندان علاقه‌مند به ورزش نیز با اشاره به گذشته درخشان ورزش خراسان و موفقیت‌هایی که ورزشکاران خراسانی در رشته‌های مختلف بدست آوردند، گفت: برای اینکه عملکرد نمایندگان مجلس در حوزه ورزش را قضاوت کنید بهترین راه کارنامه ورزش استان است که به راحتی می‌توان با مقایسه دستاوردهای گذشته و داشته‌های فعلی به ناکارآمدی عملکرد نمایندگان مردم در حیطه ورزش استان رسید. درخواست جامعه ورزش از نمایندگانی که به مجلس راه خواهند یافت این است که قشر ورزشکار را همیشه ببینند و مشکلاتشان را پیگیری کنند نه فقط زمان انتخابات که به محبوبیت و رأی طرفداران این ورزشکاران نیاز دارند یادشان بیفتد که ورزشکاری هم هست و آن‌ها می‌توانند از موقعیت، جایگاه و محبوبیت آن‌ها برای رسیدن به مجلس استفاده کنند.

وی افزود: نمایندگان مجلس فقط به همین یک پرسش پاسخ دهند که چرا در سایر شهرها و استان‌های کشور صنایع و معادن فعال آن‌ها می‌توانند برای ورزش هزینه و از رشته‌های ورزشی و ورزشکارانشان حمایت کنند و تیم و نماینده در لیگ‌ها داشته باشند اما در استان ما نه تنها از این خبرها نیست بلکه همین صنایع و معادن داخل استان خودمان پولی که می‌توانند صرف تیم‌ها و ورزشکاران استان خودمان بکنند را برای تیم‌های سایر استان‌ها می‌فرستند و ما اینجا دستمان از همه چیز کوتاه می‌ماند. با این شرایط هر کسی می‌داند وظیفه یک نماینده برای ورزش این استان چیست و نیاز به توضیح بیشتر ندارد.  

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.