رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح مکلف هستند کوچکترین تهدید یا سناریو تهدید را جدی تلقی کرده و خود را برای این شرایط آماده کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح: کوچکترین تهدید را جدی تلقی می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین؛  سردار سرلشکر محمد باقری روز دوشنبه در مراسم الحاق ۲ فروند شناور گشتی - رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، سپر پایداری برای امنیت و دفاع ملی کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سرعتِ به نتیجه رسیدن ایده، تحقیقات، تولید و به‌کارگیری شناورها در نیروی دریایی سپاه، با توجه به امکانات کم‌نظیر است.

این مقام عالی نظامی ایران، الحاق شناورها و تجهیزات جدید را نشان از عمل جهادی نیروهای متدین دانست و خاطرنشان کرد: تمام مسیر شناورسازی از طراحی تا ساخت و بهره‌برداری به دست متخصصان داخلی صورت گرفته است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: صنعت‌گران، تولیدکنندگان و دانشمندان، این مسیر را در اوج تحریم با فناوری‌های روز دنیا طی کرده‌اند.

سرلشکر باقری، همچنین به شرایط حساس منطقه اشاره کرد و افزود: ارتش متجاوز آمریکا تا حدودی منطقه را ترک کرد، اما بلافاصله به بهانه‌های واهی دوباره در منطقه حضور یافت.

وی گفت: ارتش آمریکا به بهانه عملیات آزادی خواهانه مردم مظلوم غزه، حضور خود را در مدیترانه، دریای سرخ و غرب اقیانوس هند برای حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وی با بیان اینکه مسیر ارتقای و توان در همه نیروهای مسلح در حال پیشروی است، گفت: حادثه غزه تاریخ جدیدی را برای منطقه و جهان رقم زده و سرنوشت جنگ، شکست ترمیم ناپذیر رژیم کودک کش صهیونیستی است که با کشتن مردم بی‌گناه بدنبال ترمیم آبروی خود هستند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این جنگ ۲ جبهه حق و باطل دارد که در جبهه حق، مردم غزه و همه حامیان آن‌ها و در سوی دیگر رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن قرار دارند.

سرلشکر باقری افزود: منافقانی در جهان اسلام وجود دارند که بر خلاف خواست مردم خود، سنگ فلسطین را به سینه می‌زنند، اما در عمل حامی صهیونیست‌ها هستند.

وی گفت: کسانی که بنادر خود را برای فرستادن کالا و یا لوله نفت و جاده خود را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده اند، منافقانی هستند که همه واقعیت را درباره آن‌ها می‌دانند و سرنوشتی بدتر از صهیونیست‌ها دارند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هوشیاری، آمادگی، ارتقای توان، بصیریت کامل، رصد و سیطره بر همه تحولات منطقه از وظایفی است که باید مد نظر قرار گیرد.

سرلشکر باقری افزود: دریا در مسیر امنیت پایدار، مهم‌ترین صحنه و آبستن حوادث است و قدرت دریایی حرف اول را می‌زند.

وی نیروی دریایی ارتش و سپاه را دو بازوی امنیت کشور عنوان کرد و گفت: نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های سنگینی در دریای عمان و شمال اقیانوس هند، و نیروی دریایی سپاه مسئولیت امینت خلیج فارس را برعهده دارند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نبردهای دریایی نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است و نیروی‌های مسلح باید با آینده پژوهی و بروزرسانی تجهیزات، خود را برای نبردهای آینده آماده کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی نه مقلد دیگران است و نه در انگاره‌های گذشته مانده‌ایم، ما آینده را می‌بینیم و خود را برای نبردهای آینده آماده می‌کنیم.

سرلشکر باقری ادامه داد: انسانِ شایسته، مومن، مجاهد، ماهر، آموزش دیده و امیدوار به آینده، خود را با پیشرفته‌ترین تجهیزات برای نبردهای آینده آماده می‌کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخابات نعمت بزرگی است که به همت خون شهدا و امام راحل به مردم ایران هدیه داده شده است.

وی اضافه کرد: طرح‌ها، برنامه‌ها، افراد و انتخابات مجلس شورای ملی در گذشته از خارج تعیین می‌شد و آمریکایی‌ها مغزهای متفکر نظامی، ارکان دولت و اداره کشور را مشخص می‌کردند.

به گفته سرلشکر باقری، به برکت انقلاب اسلامی سرنوشت انتخاب صالحان در کشور برای ورود به مجلس، به دست خود مردم سپرده شده است و با حضور خود در پای صندوق‌های رای پاسخی کوبنده و دندان شکن به دشمنان ایران اسلامی می‌دهیم و نقشه‌های آنان را باطل می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.