فیلم «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان با کسب 7 جایزه فاتح بی رقیب این دوره از جوایز آکادمی بریتانیا شد.

به گزارش قدس آنلاین، در این دوره از «بفتا» جوایز بهترین فیلم به «اوپنهایمر»، بهترین کارگردانی به کریستوفر نولان، بهترین بازیگر نقش اول مرد به کیلیان مورفی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به رابرت داونی جونیور، بهترین موسیقی فیلم به لودیگ گوارنسون، بهترین تدوین به جنیفر لیم و بهترین فیلمبرداری به هویته فون هویتما رسید.

نولان پیش از این با گرفتن جایزه بهترین دستاورد کارگردانی سال برای فیلم «اوپنهایمر» از هفتاد و ششمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (‌DGA) قدم محکمی به سوی درخشش در جوایز اسکار برداشت چرا که انجمن کارگردانان آمریکا با داشتن حدود ۱۹ هزار عضو رای دهنده در طول عمر هفتاد و چند ساله اش، معتبرترین پیش‌بینی ها را برای جایزه بهترین کارگردانی اسکار داشته است.

در حال حاضر فیلم سینمایی «اوپنهایمر» با نامزدی در ۱۳ شاخه پیشتار نامزدهای نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار است.

فاتح بفتا به قله اسکار می رسد؟/ نولان در یک قدمی مجسمه طلایی

ساخته جدید نولان پیش از این جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم و کارگردانی «گلدن گلوب» و «بفتا» را از آن خود کرده است.

این فیلمساز نابغه هالیودد که فیلم‌های مطرح زیادی چون تلقین (Inception)، سه‌گانه شوالیه تاریکی (The Dark Knight) و میان‌ستاره‌ای (Interstellar) را کارگردانی کرده، بارها تا مرز گرفتن جایزه اسکار رفته اما دست خالی از مراسم برگشته است.

کارگردان 53 ساله بریتانیایی- آمریکایی که ژانرهای مختلفی را در فیلمسازی تجربه کرده، آخرین بار برای فیلم جنگی «دانکرک» نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد اما در آن سال، این جایزه در دستان «گیرمو دل تورو گومِس» کارگردان مکزیکی فیلم «شکل آب» قرار گرفت و نولان را ناکام گذاشت.

باید دید که «پدر بمب اتمی» می تواند طلسم اسکار نگرفتن کریستوفر نولان را در نود و ششمین دوره بشکند و ویترین جوایز این فیلمساز را کامل کند؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.