نشریه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که هزاران خودروی لوکس شرکت فولکس واگن آلمان توسط گمرک آمریکا به دلیل نقض قوانین مربوط به کار اجباری توقیف شده‌اند.

توقیف هزاران خودروی لوکس آلمانی در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، نشریه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که هزاران خودروی لوکس شرکت فولکس واگن آلمان توسط گمرک آمریکا به دلیل نقض قوانین مربوط به کار اجباری توقیف شده‌اند.

چندین هزار خودروی آئودی و حدود ۱۰۰۰ پورشه و همچنین چند صد دستگاه بنتلی در بنادر ایالات متحده پس از کشف قطعه‌ای در خودروها که ظاهراً از طریق کار اجباری در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور در غرب چین ساخته شده بود، توقیف شدند.

بر اساس این گزارش، خودروهای لوکس توقیف شده تحت مالکیت مشترک گروه فولکس واگن هستند.

نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که که این خودروساز آلمانی تصمیم گرفته است تا تحویل قطعات الکترونیکی مشکوک به نقض قانون را تعویض کند.

به گفته این رسانه، به دلیل تعداد زیاد خودروهایی که توقیف شده‌اند، این روند ممکن است تا پایان ماه مارس طول بکشد.

طبق قانون "پیشگیری از کار اجباری اویغورها" (UFLPA) که سال ۲۰۲۱ در کنگره آمریکا تصویب شده است، واردات از منطقه سین کیانگ به دلیل این فرض که با کار اجباری انجام شده است، ممنوع است.

فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد: زمانی که ما اطلاعاتی در مورد خطرات حقوق بشر یا نقض بالقوه دریافت می کنیم، تلاش می‌کنیم تا در اسرع وقت آنها را اصلاح کنیم. به محض دریافت اطلاعاتی درباره اتهامات مربوط به یکی از تامین کنندگان فرعی خود، در حال بررسی موضوع هستیم.

این اولین بار نیست که فعالیت این خودروساز با ادعای بیگاری در چین مرتبط می‌شود.

فولکس واگن در ارومچی، پایتخت سین کیانگ، تأسیساتی دارد که مدافعان حقوق بشر در مورد استفاده از کار اجباری در آن نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، این خودروساز مدعی شده است که از مبدأ قطعات آگاه نبوده زیرا آنها توسط یک تامین کننده غیرمستقیم تامین شده‌اند.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که فولکس واگن در تلاش است تا کاهش فروش خود را در چین با تمایل به افزایش حضور در ایالات متحده، در زمان تنش‌های سیاسی فزاینده بین دو کشور، متعادل کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.