رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان از تغییر حوزه انتخابیه ۱۷ نفر در استان خبر داد و گفت: درخواست جابه‌جایی یک نفر برای حضور در استان زنجان رد شده است.

تغییر حوزه انتخابیه ۱۷ نفر در استان زنجان

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد محمدی با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان در دو مرحله ۵۰ روزه در هیأت نظارت استان و هیأت مرکزی نظارت و ۳۰ روزه در شورای نگهبان انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای نگهبان هفت نفر از تایید صلاحیت‌شدگان هیأت مرکزی نظارت را رد کرده بود، این داوطلبان فرصت داشتند اعتراض خود را در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ بهمن ماه در سامانه ثبت کنند.

وی گفت: تا ۲۶ بهمن ماه فرصت وجود داشت که درخواست ۱۷ نفر در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان ثبت شد، سه نفر از این تعداد خارج از استان به حوزه‌های انتخابیه وارد شدند که شورای نگهبان با تغییر حوزه انتخابیه ۱۶ نفر موافقت کرد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه هیأت مرکزی نظارت ۵۰ روز فرصت داشت تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کند، اظهار کرد: این فرصت موجب شد ما در این بازه زمانی بتوانیم با ۲۰۰ نفر داوطلب مصاحبه حضوری و تلفنی داشته باشیم که برخی از ابهام‌های پرونده آنها برطرف و این موضوع کاملاً به نفع داوطلبان تمام شد. تعداد بیشتری از داوطلبان نیز تایید شدند.

احراز صلاحیت نشدن برخی داوطلبان دلیل بر عدم التزام به نظام آنها نیست

او اشاره به اینکه احراز صلاحیت نشدن برخی داوطلبان دلیل بر عدم التزام به نظام آنها نیست، گفت: ممکن است در ادوار بعدی همین داوطلبان با رفع ابهام‌های پرونده تایید شوند و به عرصه رقابت بازگردند.

وی با بیان اینکه تمهیدات مربوط به انتخابات از یک سال قبل آغاز شده است، افزود: در این دوره از انتخابات ۳۵۰۰ نفر ناظر از اقشار مختلف مردم، نظارت بر انتخابات را برعهده خواهند داشت. همچنین ۸۲ نفر به‌عنوان ضابط قضایی تعیین شده‌اند که پس از طی آموزش‌های لازم، تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی را رصد خواهند کرد.

وعده‌های خارج از حیطه اختیارات داوطلبان جرم محسوب می‌شود

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان با توصیه به داوطلبان مبنی بر تخریب نکردن همدیگر، اظهار کرد: این موضوع علاوه بر اینکه تخلف است، جرم هم محسوب می‌شود. علاوه بر این وعده‌هایی که در حیطه اختیاراتی داوطلبان نیست هم جرم محسوب می‌شود.

محمدی در ارتباط با تبلیغات نامزدها در صداوسیما نیز گفت: این اقدام فرصت مناسبی برای معرفی داوطلبان بود، اما آنطور که باید از آن استقبال نشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.