شهردار تهران با اشاره به اینکه احداث خطوط ۸ تا ۱۱ متروی تهران مصوبه دارد، گفت: در مصوبه سال ۹۸ شورای عالی عنوان خطوط ۸ تا ۱۱ مترو موجود است.

در نظر گرفتن دو مسیر برای احداث تراموا در پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی پس از پایان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با بیان اینکه امروز بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب شد و جمع بندی انتهایی کار گویا است، گفت: سال ۹۹ تا امروز بودجه شهرداری تهران از ۳۰ همت به ۱۵۰ همت رسیده است که عمده این پول به بخش زیرساختی رسیده است و بودجه ای مصوب کرده ایم که حدود ۱۵۱ همت شده است و نزدیک ۱۲ همت نیز مکمل است و مجوز داده شده است و ۱۶۵ و نیم همت شد.

وی با بیان‌ اینکه در لایحه بودجه مجوز تهاتر و اقدامات خاص نیز داده شد و ان‌شاءالله امسال این بودجه برای سال آینده لبخندی را به لب می‌نشاند، در خصوص خطوط جدید مترو و ایجاد تراموا در تهران گفت: ناظر به خطوط جدید پیشنهاد جدیدی مطرح شد تا منوط به مستندات باشد و بنده مستندات را همراه خود داشتم تا به آقای چمران و اعضا بدهم و کلیات آن از سال ۸۷ مصوبات لازم را دارد.

زاکانی بیان کرد: در سال ۹۹ برای خط ۱۰ نیز پول و اعتبارات تعیین شده است و در مصوبه سال ۹۸ شورای عالی عنوان خطوط ۸ تا ۱۱ مترو موجود است و از شهرداری تهران گزارش تکمیلی خواستند و این آمادگی وجود دارد.

زاکانی در مورد ایجاد تراموا نیز گفت: این موضوع در بودجه آمده است و برای آن قدرالسهمی مشخص شده است تا تراموا با چرخ لاستیکی احداث شود و شورای عالی دو خط از ترمینال شرق تا میدان آزادی و خط دوم نیز از جنت آباد تا مصلی را در نظر گرفته است.

شهردار تهران در مورد وضعیت بودجه شهرداری تهران نیز گفت:  در سال ۱۴۰۰ از رقم ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه ۳۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه محقق شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ از رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ۶۹ هزار و ۹۰۰ نقد محقق و ۱۱ هزار میلیارد به امسال منتقل شد. امسال از ۷۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، متمم ۱۰۴ همتی مصوب شد که در نهایت درصد تحقق به ۱۳۷ درصد خواهد رسید. 
 جلسه امروز شورای شهر که از ساعت ۸ صبح آغاز شده بود تا ساعت ۱۸ برای بررسی و تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با حضور شهردار، معاونانش و اعضای شورای شهر ادامه داشت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.