استاندار خراسان جنوبی، مدیران بانک های استان را مکلف کرد که صف انتظار تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را بشکنند.

دستور ویژه استاندار خراسان جنوبی برای کاهش صف انتظار تسهیلات

به گزارش قدس آنلاین،  جواد قناعت به منظور بررسی علل و عوامل موثر در روند کند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان، عصر سه شنبه مدیران بانک های خراسان جنوبی را به نشستی ویژه فراخواند.

وی با گلایه از مدت انتظار متقاضیان در صف پرداخت تسهیلات گفت: اگرچه محدودیت منابع مالی، علت اصلی کندی پرداخت هاست اما پاسخ مناسبی برای انتظار مردم نیست.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات مرتبط با این موضوع و تاکید دولت بر تحقق قانون جوانی جمعیت تصریح کرد: دریافت به موقع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری حق مردم است.

وی متذکر شد: این تکلیف مدیران بانک هاست که نسبت به تامین منابع مالی مرتبط با تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از مرکز پیگیری های لازم را انجام دهند.

قناعت به خدمات دولت در استان اشاره کرد و گفت: این صف انتظار که خدمات دولت و مدیران استان را زیر سؤال می برد، باید تا پایان سال شکسته شود.

وی ادامه داد: به دلیل اندک بودن منابع مالی بانک ها در جلسه هیات دولت موضوع انتقال سرریز منابع استان های برخوردار به مناطق کم برخوردار مثل خراسان جنوبی را درخواست کردم که مورد استقبال برخی استانداران واقع شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال سرریز منابع از دیگر استان ها، منابع تسهیلاتی بانک های خراسان جنوبی را تقویت کرده و به کمتر شدن زمان انتظار متقاضیان کمک می کند.

وی با اشاره به اقدامات بانک ها در پرداخت سایر تسهیلات متذکر شد: نگهداشت منابع و تخصیص نیافتن آن به پوشش درخواست های متقاضیان، غیرقابل قبول است و تخطی از قانون محسوب می شود.

در این جلسه، گزارش آماری جامع از عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.