رییس سازمان صدا و سیما با حضور در غرفه روزنامه قدس و در حاشیه برپایی نمایشگاه رسانه های ایران به پرسشهای خبرنگار قدس پاسخ داد.

پیمان جبلی در غرفه قدس: افزایش بودجه صدا و سیما برای تحقق تکالیفش است

به گزارش قدس آنلاین، پیمان جبلی با ادای احترام به ساحت حضرت ثامن الحجج (ع) به خبرنگاران این مجموعه رسانه ای گفت: خوشا بحال شما که افتخار خدمت در رسانه ای را دارید که به نام مقدس حضرت رضا (ع) مزین است.

وی در پاسخ پرسش خبرنگار ما درباره تدارک تلویزیون برای ویژه برنامه های ایام نوروز که امسال در تقارن با ماه مبارک رمضان است، تاکید کرد: ما در ایام پیش رو و تعطیلات عید نوروز که همزمان است با ماه مبارک رمضان طراحی ها و برنامه ریزی هایی را انجام دادیم که انشالله به تدریج روی آنتن مشاهده خواهد شد.

جبلی در ادامه تاکید کرد: برنامه «محفل» امسال با شکل جذاب تر، متفاوت تری و متنوع تری روی انتن خواهد رفت. همچنین امسال سریال های نمایشی مناسبتی برای ماه مبارک رمضان خواهیم داشت و مجموعه های طنز و برنامه های سرگرمی داریم که روی انتن می رود و انشالله مخاطبان راضی خواهند بود. همچنین برای شب های گرانقدر قدر نیز برنامه های ویژه ای خواهیم داشت.

رییس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: امسال برای همکاران ما کار سخت تر شده است چون دو مناسبت بسیار مهم همزمان با هم و همپوشان با یکدیگر است اما همکاران ما تلاش می کنند که با تولید برنامه های باکیفیت بیشترین میزان رضایت را برای مخاطبان فراهم کنند.

می پرسند بودجه صدا وسیما کجا می رود؟

جبلی در واکنش به افزایش 58 درصدی بودجه صداو سیما و تاثیر آن  در افزایش کمی و کیفی برنامه های تولیدی یادآور شد: بودجه رسانه ملی براساس تکالیفی که در برنامه هفتم برایش تعیین شده و به عهده اش گذاشته شده، تنظیم شده  است اما رقمی که در بودجه سال 1403 صدا و سیما درج شده و در رسانه ها آمده کمتر از چیزی است که در برنامه هفتم پیش بینی شده بود.

وی ادامه داد: یعنی تکالیفی به عهده ما گذاشته شده است، از آن طرف عدد و رقمی که برای تحقق آن تکالیف نیاز است باید برایش بودجه ای در نظر گرفته شود و نکته مهم تر، برای اینکه این تکالیف محقق شود بودجه ای که برای سال 1403 دیده شده کمتر از این میزان بوده است. گاهی اوقات گفته می شود که این همه عدد و رقم و بودجه برای چه چیزی هزینه می شود و کجا می رود اما من می خواهم اشاره ای به ماده 77 برنامه بودجه بکنم که به آن مراجعه شود و جدول تکالیفی که به عهده سازمان صدا و سیما گذاشته شده را ملاحظه کنند، آنجا مشخص می شود که افزایش بودجه برای چه مصارفی است.

جبلی خاطرنشان کرد: امیدواریم علاوه بر این کار بزرگی که در برنامه هفتم و در راستای تقویت فرهنگ کشور و صدا و سیما انجام شده، در بودجه ها و مراحل تخصیص بودجه ها هم بتوانیم میزان بودجه لازم  برای تولید محتوایی را بگیریم که در برنامه هفتم مکلف به اجرای آن هستیم.

اتکای صرف به نتایج نظرسنجی ها، علمی نیست

رییس سازمان صداوسیما درباره نتایج نظرسنجی‌های برنامه‌های تلویزیون و افت مخاطبان در جمع خبرنگاران گفت: نظرسنجی ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود، اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ جای دنیا کار علمی نیست. باید به مجموعه شاخص‌ها، زمینه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد.

او اظهار کرد: آمار خامی که وجود دارد باید فراوری و با شاخص های مختلف سنجیده شود. ما از هر گونه کمک منصفانه و دلسوزانه رسانه به جامعه و مردم از جمله رسانه ملی استقبال می کنیم.

جبلی با اعلام این خبر که در حال حاضر حدود ۱۷ سریال جلوی دوربین داریم گفت: نزدیک ۲۵ فیلمنامه سریال هم در آستانه قرارداد داریم. برای سال آینده تا پایان سال جدول پخش مجموعه های نمایشی مان پر شده است و به شخصیت های تاریخی، تاریخ معاصر، سبک زندگی و حوزه های مغفول مانده می‌پردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.