۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 967034

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی کلانشهر کرج از ورود دومین رام قطار برای فعالیت در خط ۲ قطار شهری به این کلانشهر خبر داد.

ورود دومین رام قطار شهری به کرج

به گزارش قدس آنلاین،  علیرضا رحیمی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح خیابان شبنم هفتم در منطقه باغستان کرج به خبرنگاران گفت: این رام قطار در حال آماده سازی و فعال سازی در قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج است.

وی ادامه داد: خرید هفت رام قطار جدید با حمایت دولت و استاندار البرز در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می شود این قطارها سال آینده وارد خط ۲ قطار شهری کرج شوند.

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج افزود: راه اندازی قطعه دوم خط ۲ قطار شهری تا خرداد ماه سال آینده در دستور کار شورا و شهرداری کرج است.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری تعداد اتوبوس های کرج در ماه های اخیر گفت: اکنون ۷۵ دستگاه اتوبوس جدید در پارکینگ شهرداری کرج وجود دارد که به زودی با جذب راننده وارد ناوگان حمل ونقل عمومی شهر می شوند.

رحیمی بیان کرد: نخستین خط اتوبوس تندور این شهر در حال ساخت و تکمیل است که اتوبوس های برقی در این خط به کار گرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح در اوایل سال آینده، هسته مرکزی کرج به تردد اتوبوس های برقی اختصاص می یابد و اتوبوس های معمولی در مسیرهای های شمالی و جنوبی شهر به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

عملیات ساخت خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه سال ۱۳۸۵آغاز شد و قرار بود سال۱۳۹۰ بهره برداری شود اما مشکلات و موانع مختلف سبب شد تا احداث این خط به دولت سیزدهم و شورای ششم برسد.

قطعه نخست این خط اسفندماه سال گذشته به طول۶.۷ کیلومتر بین چهار راه طالقانی و گلشهر کرج با حضور وزیر کشور افتتاح شد و اکنون یک رام قطار مسافران را در این مسیر جابه جا می کند.

قرار است قطعه دوم این خط تا خرداد ماه سال آینده بین چهار راه طالقانی و ایستگاه شهید سلطانی کرج افتتاح شودکه طول رفت و برگشت آن ۹ کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.