مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت نوسازی در بافت‌های فرسوده تاکید دارد، گفت: سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده در همکاری با بانک‌ها تسهیل می‌شود.

سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت بانک‌ها افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، «محمد آیینی» در نشست بررسی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن (موضوع قانون جهش تولید مسکن) که با حضور نمایندگان بانک‌های مختلف کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه بین سال‌های ۸۸ تا ۹۲ در مجموع، ۲۵۷ هزار فقره تسهیلات نوسازی در محلات بازآفرینی شهری به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: در این سال‌ها ۳۵۳ هزار واحد مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری، نوسازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازآفرینی شهری به مثابه یک تیر است با چند نشان‌، بیان‌داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار و لرزان با ۱۰ میلیون نفر ساکن در بافت‌های ناکارآمد کشور، شناسایی شده است که از این میزان یک میلیون و ۴۵۰ هزار بنا در بافت فرسوده قرار دارد.

وی با بیان اینکه حفظ جان ساکنان در محلات فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌آید، اظهار داشت: با تخریب هر پلاک فرسوده، به‌طور متوسط در کشور سه واحد مسکن اضافی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی دراین محدوده‌ها، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند.

آیینی تصریح‌کرد: در بافت‌های فرسوده به دلیل اینکه زمین برای مردم است، ساخت و ساز سریع بوده و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی از صدور پروانه ساختمانی برای بیش از ۲۳۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهرها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و گفت: از این میزان ۸۰ هزار واحد مسکن به بهره‌برداری رسیده است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه برای اجرای نهضت ملی مسکن به احیای بافت‌های فرسوده باید توجه کرد، بیان‌داشت: وزیر راه و شهرسازی مکررا بر اهمیت نوسازی در بافت‌های فرسوده تاکید دارد و از نظر وی نوسازی بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده به اندازه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مهم، بلکه مهم‌تر، زود بازده‌تر، اثربخش‌تر و مفیدتر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.